סגור

לוס אנג'לס לייקרס: אחד הבעלים מוכר 27% ממניות הקבוצה

לפי דיווח באתר ספורטיקו, איש העסקים פיליפ אנשוץ מוכר את אחזקת המיעוט בקבוצת ה-NBA לקונה אנונימי. שווי העסקה לא פורסם. הונו של אנשוץ מוערך ב-11.7 מיליארד דולר והוא הבעלים של הסטייפלס סנטר שבו משחקת הקבוצה

איש העסקים האמריקאי פיליפ אנשוץ (Philip Anschutz) מוכר אחזקת מיעוט של 27% בקבוצת הכדורסל לוס אנג'לס לייקרס לקונה אנונימי, כך לפי דיווח באתר הספורט ספורטיקו. עם זאת, המכירה עוד לא אושרה על ידי ועדת המושלים של ה-NBA.


שווי העסקה לא פורסם, אך ההערכה היא כי מדובר במחיר גבוה למדי. שווי הקבוצה כולה הוערך השנה על ידי מגזין פורבס ב-4.6 מיליארד דולר, בהתאם למעמדה של הקבוצה ולשחקנים שלה בליגה הפופולרית. הונו של אנשוץ מוערך ב-11.7 מיליארד דולר.
אנשוץ הוא המייסד של ענקית הבידור AEG, הבעלים של סטייפלס סנטר שבו משחקת הקבוצה. הוא החזיק באחזקה השנייה בגודלה בקבוצה אחרי משפחת באס שמחזיקה ב-66%. למכירה יש השלכות גם על הפעילות של הקבוצה, שכן לפי הדיווחים לאנשוץ הייתה הזכות לסירוב ראשוני לכל מכירה הנוגעת לשליטה בלייקרס. לא ידוע עדיין אם הקונה של האחזקה שלו יחזיק בזכויות דומות.

1 צפייה בגלריה
פיליפ אנשוץ מוכר מניות ב לוס אנג'לס לייקרס
פיליפ אנשוץ מוכר מניות ב לוס אנג'לס לייקרס
אנשוץ
(רויטרס)

בשלב זה נראה גם שהלייקרס ימשיכו לשחק בסטייפלס סנטר, על אף שהבעלים מכר את אחזקתו. טים הרודס, האחראי על הפעילות העסקית בלייקרס, מסר בתגובה כי להערכתו לא יופר הסכם השכירות, שהוארך לאחרונה עד 2041. "בהתחשב בהארכת החוזה, אנחנו מצפים לעוד 20 שנים ויותר של עשיית עסקים עם AEG", אמר. "לא השתנו הרבה דברים. אנחנו מוסיפים שותפים נוספים. מבחינתו פיל לא הולך לשום מקום".
הלייקרס גם יהפכו בקרוב לקבוצת ה-NBA היחידה שמשחקת בסטייפלס סנטר, שכן הלוס אנג'לס קליפרס מתכוונים לעבור להיכל חדש באינגלווד ב-2024. קבוצת ההוקי לוס אנג'לס קינגס וקבוצת הכדורסל נשים לוס אנג'לס ספארקס, ימשיכו לשחק שם לצד הלייקרס.