סגור
יו"ר ההתאחדות הכדורגל של ספרד לואיס רוביאלס מחבק את ג'ני הרמוסו לאחר משחק הגמר

פרשת הנשיקה: פיפ"א השעתה את יו"ר התאחדות הכדורגל הספרדית

פדרציית הכדורגל העולמית השעתה ל-90 יום את לואיס רוביאלס, שנישק בכוח את כוכבת נבחרת הנשים ג'ני הרמוסו במשחק הגמר של אליפות העולם. מוקדם יותר איימה ההתאחדות כי תנקוט צעדים משפטיים נגד הכדורגלנית, בטענה כי שיקרה

פיפ"א הודיעה על השעיית יו"ר התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס (Luis Rubiales), מכל פעילות הקשורה לענף, בעקבות פרשת הנשיקה לג'ני הרמוסו, כוכבת נבחרת הנשים, במשחק הגמר של אליפות העולם.
לפי הודעת פדרציית הכדורגל העולמית, רוביאלס מושעה בשלב זה ל-90 יום. כמו כן אסרה פיפ"א על רוביאלס וההתאחדות ליצור קשר כלשהו עם הרמוסו. פיפ"א מסרה כי מידע נוסף יימסר לאחר סיום ההליכים המשמעתיים.
מוקדם יותר היום - יממה לאחר שהרמוסו - שאותה רוביאלס נישק בכוח על הפודיום בסיום משחק גמר - הודיעה כי "היא לא הסכימה לכך בשום צורה" - החליטו בהתאחדות לעלות להתקפה. בצעד חסר תקדים נמסר מההתאחדות הספרדית כי הם יתבעו את הרמוסו על "דברי שקר" וכי "הראיות חותכות. רוביאלס לא שיקר. יש ארבע תמונות שונות שמראות שהיא חיבקה את רוביאלס ולא התנגדה לנשיקה".
ספרד סוערת בימים האחרונים בשל התנהגותו של רוביאלס. בסרטון וידאו, רגע לאחר הגמר ועל דוכן המדליות, נראה רוביאלס מחבק כל אחת משחקניות נבחרת ספרד (שזכתה לראשונה בהיסטוריה במונדיאל הנשים), אבל את הכוכבת הרמוסו, משום מה, הוא תפס בראשה ונישק בפה באגרסיביות.
אתמול הודיעו 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם שחקניות אלופת העולם הטריה, כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.
1 צפייה בגלריה
מפגינים מול פדרציית הכדורגל של ספרד ב לאס רוזאס בעקבות הנשיקה של יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס ל ג'ני הרמוסו במשחק גמר אליפות העולם לנשים
מפגינים מול פדרציית הכדורגל של ספרד ב לאס רוזאס בעקבות הנשיקה של יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס ל ג'ני הרמוסו במשחק גמר אליפות העולם לנשים
מפגינים מול פדרציית הכדורגל של ספרד
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר בימים האחרונים תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. מברצלונה, ממנה הגיעו תשע שחקניות לסגל נבחרת הנשים של ספרד, נמסר: "התנהגותו של רוביאלס אינה מתקבלת על הדעת". גם קבוצות נוספות כמו אספניול וסביליה הצטרפו לביקורות כלפי יו"ר ההתאחדות הספרדית ודרשו כי יתפטר מתפקידו. כזכור, בפיפ"א פתחו בהליך משמעתי נגד רוביאלס ואמרו כי "התנהגותו מוציאה שם רע לספורט בכלל ולכדורגל בפרט".
ואם זה לא מספיק, תמרה ראמוס, שעבדה תחת רוביאלס כשזה שימש כיו"ר ארגון השחקנים בספרד, סיפרה כי עברה השפלות על-ידו כבר לפני עשור. "אני לא מופתעת מפיצוץ כל הפרשה האחרונה", אמרה ראמוס והוסיפה: "אני עברתי השפלות על בסיס יומי. פעם אחת הוא שאל אותי: מה צבע התחתונים שלי? זה היה אובססיבי".
שלשום, אגב, תקף אותו גם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס: "מה שראינו היה לא מקובל, אבל גם ההתנצלויות של רוביאלס אינן מספיקות ואפילו אינן מתאימות ולכן עליו להמשיך לנקוט בצעדים להבהרתו".