סגור
קרלוס אלקראס אלוף ווימבלדון
קרלוס אלקראס אלוף ווימבלדון (צילום: Julian Finney/Getty)

תהילה וממון: אלוף ווימבלדון הטרי אלקראס זכה ב-2.35 מיליון פאונד

הטניסאי הספרדי שמדורג ראשון בעולם גבר אתמול בגמר על נובאק ג'וקוביץ' וירוויח 17.5% יותר מהפרס שקיבל הסרבי אשתקד. גם אלופת הנשים מרקטה וונדרוסובה תרוויח סכום זהה. כלל כספי הזכייה מסתכמים ב-44.7 מיליון פאונד ויחולקו גם לשחקנים שהודחו בסיבוב הראשון

טורניר הטניס היוקרתי ווימבלדון הסתיים אתמול (א') בניצחונו של קרלוס אלקראס על נובאק ג'וקוביץ'. מלבד התואר והתהילה, השחקן הספרדי יגרוף לכיסו כספי זכייה מכובדים.
לפי הדיווחים, הסכום הכולל של כספי זכייה שחולק השנה בטורניר הגרנד סלאם עמד על 44.7 מיליון פאונד, עלייה של 10.78% לעומת השנה שעברה אז עמד הסכום הכולל על 40 מיליון פאונד. בהתאם, אלקראס כזוכה בטורניר הגברים ירוויח 2.35 מיליון פאונד. במקרה זה מדובר בעלייה של 17.5% לעומת הפרס שבו זכה בשנה שעברה ג'וקוביץ.
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' בטורניר ווימבלדון ב טניס
נובאק ג'וקוביץ' בטורניר ווימבלדון ב טניס
ג'וקוביץ'. הפסיד בגמר אך לא הולך הביתה בידיים ריקות
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
השחקן הסרבי אמנם פספס את ההזדמנות לקטוף את התואר השמיני שלו בווימבלדון, אך יוכל להסתפק בכספי זכייה של 1.175 מיליון פאונד, עלייה של 11.9% לעומת הטורניר הקודם. סכומים זהים חילקו גם לנשים – 2.35 מיליון פאונד לזוכה מרקטה וונדרוסובה ו-1.175 מיליון פאונד לאונס ג'אבור הטוניסאית שהפסידה לה בגמר. שני המפסידים במשחקי חצי הגמר דנייל מדבדב ויאניק סינר ירוויחו כל אחד 600 אלף פאונד.
הפרסים מחולקים גם לשחקנים שהגיעו עד לרבע הגמר וירוויחו 340 אלף פאונד, בעוד שמי שהעפיל לשמינית הגמר ירוויח 207 אלף פאונד. המגיעים עד לסיבוב השלישי יקבלו 131 אלף פאונד, אלו שנעצרו בסיבוב השני יקחו הביתה 85 אלף פאונד ואילו מי שהודחו בסיבוב הראשון יקבלו 55 אלף פאונד.