סגור
נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו במשחק ב אליפות העולם בכדורגל נשים בין ג'יימקה לקולומביה
נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו במשחק בין ג'יימקה לקולומביה (צילום: REUTERS/Hannah Mckay)

אחרי העזיבה המהירה של מונדיאל הנשים: נשיא פיפ"א שוב גרם למהומה

ג'יאני אינפנטינו, שדיבר לקראת משחק הגמר באליפות העולם בכדורגל נשים, התייחס לדרישת הכדורגלניות לשוויון, ואמר: "על הנשים לבחור את הקרבות הנכונים. יש לכן את הכוח לשכנע אותנו הגברים במה שעלינו לעשות"; הכוכבת הנורבגית אדה הגרברג לא נשארה חייבת: "אני עובדת על פרזנטציה קטנה כדי לשכנע גברים. מי מצטרפת?"

ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ"א - איגוד הכדורגל העולמי - ספג ביקורת לאחר שאמר כי השחקניות צריכות "לבחור נכון את הקרבות שלהן" במאבקן לשכר שווה בגביע העולם. לדבריו, לנשים "יש את הכוח לשכנע אותנו הגברים במה שעלינו לעשות" - אמירה שנתפשה אצל רבים כהסרת האחריות לפעולה מהגברים.
גביע העולם בכדורגל נשים יינעל מחר כאשר אנגליה תשחק נגד ספרד במשחק הגמר בסידני, אוסטרליה. הנבחרות יתחרו על פרס מוגדל של 110 מיליון דולר - גדול פי שלושה לעומת גביע העולם שנערך ב-2019 בצרפת, אך עדיין הרבה פחות מ-440 מיליון הדולר בהם זכתה ארגנטינה, אלופת טורניר הגברים ב-2022.
אינפנטינו, שדיבר לקראת משחק הגמר, אמר: "אני אומר לכל הנשים, ואתן יודעות שיש לי ארבע בנות, שיש לכן את הכוח לשנות. בחרו את הקרבות הנכונים. בחרו את המאבקים הנכונים. יש לכן את הכוח לשכנע אותנו הגברים במה שעלינו לעשות או לא לעשות. אתן עושות את זה. פשוט עשו את זה. עם הגברים, עם פיפ"א, תמצאו דלתות פתוחות. רק דחפו את הדלתות, הן פתוחות".
דבריו משכו אש מצד הזוכה הראשונה בכדור הזהב לנשים וחלוצת נבחרת נורבגיה וקבוצת ליון, אדה הגרברג, שכתבה בסרקסטיות בטוויטר: "אני עובדת על פרזנטציה קטנה כדי לשכנע גברים. מי מצטרפת?"
זו אינה הפעם הראשונה במהלך גביע העולם לנשים שנשיא פיפ"א מושך אש. הוא עזב את האירוע אחרי פחות משבוע (וחזר לשם בשלבים המאוחרים יותר), לאחר ששהה בקטאר במשך יותר משנה כהכנה לגביע העולם שנערך שם.
בנוסף לכך חודשיים לפני פתיחת האירוע איים אינפנטינו כי "ייאלץ לא לשדר" את הטורניר בחמש המדינות הגדולות באירופה בעקבות מה שכינה "הצעות מאוד מאכזבות, ולמעשה בלתי קבילות" מגופי שידור, אף שבסופו של דבר העסקאות נחתמו. הוא גם אמר ששכר שווה בגביע העולם יהיה רק "סמל" ש"לא יפתור שום דבר" אם לא יושגו יעדי פיתוח נוספים בגביע העולם לנשים.