סגור

השבוע בספורט: הקטארים מעבירים כסף לפריז, הסעודים לניוקאסל, ה-NBA לקילאן אמבפה

שיא מכירות כרטיסים לטורניר היורו נשים, חסויות חדשות עם כוכבית לפריז סן-ז'רמן וניוקאסל, ליגת ה-NBA הולכת חזק על גיימינג במובייל וקיליאן אמבפה ממשיך לבצע מהלכים מחוץ למגרש עם השקעה עסקית בעולם ה-Web3. זה השבוע שהיה בעולם עסקי הספורט

שיא מכירות כרטיסים לטורניר היורו נשים, חסויות חדשות עם כוכבית לפריז סן-ז'רמן וניוקאסל, ליגת ה-NBA הולכת חזק על גיימינג במובייל וקיליאן אמבפה ממשיך לבצע מהלכים מחוץ למגרש עם השקעה עסקית בעולם ה-Web3. זה השבוע שהיה בעולם עסקי הספורט.

מעל לחצי מיליון כרטיסים נמכרו לטורניר היורו בכדורגל נשים

ימים ספורים לפני פתיחת טורניר היורו בכדורגל נשים (רביעי הקרוב) אופ"א הודיעה בחגיגיות על כך שנמכרו מעל ל-500,000 כרטיסים למשחקי הטורניר. מדובר בשיא מכירות לטורניר זה והוא צפוי להיות הגדול מכולם. נתוני המכירות מעידים גם על טורניר מגוון וצפויים להגיע אליו אוהדים מ-99 מדינות, 20% מהמכירות מגיעות מחוץ לאנגליה המארחת. אם מפרקים את המספרים עוד יותר מגלים ש-43% מהרכישות התבצעו ע"י נשים ו-21% מהכרטיסים שנמכרו הם עבור צעירים מתחת לגיל 16.

קטאר נותנת לך כנפיים (בעיקר כסף) - פריז סן-ז'רמן ו-Qatar Airways בשותפות משודרגת

הקשרים בין קטאר למועדון הכדורגל פריז סן-ז'רמן כבר ברורים מזמן. המועדון הצרפתי שנמצא בבעלות קטארית זכה לאורך השנים להסכמי חסות רווחים בזכות הקשרים הענפים של בעלי המועדון ומעורבותם בחברות שונות במדינה שמצאו את דרכן לפרסום על נכסים שיווקיים של המועדון. החל מהעונה הקרובה, שמה של Qatar Airways יתנוסס על חולצת המשחק של פסז'. הזכרנו מעורבות בחברות שונות במדינה? כחלק מהשותפות נמל התעופה הבינ"ל חמד בקטאר (דוחא) וקטאר דיוטי פרי יוגדרו כנמל תעופה והדיוטי הפרי הרשמיים של המועדון. פסז' נחקרה בעבר להפרה של חוקי הפייר פליי הפיננסים המגבילים הזרמה ישירה של כספי בעלים דרך הסכמי חסות של חברות בבעלותם.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמפבה ההשקה של הקמפיין פריז סן ז'רמן קטאר איירוויז
קיליאן אמפבה ההשקה של הקמפיין פריז סן ז'רמן קטאר איירוויז
קיליאן אמפבה. ההשקה של הקמפיין פריז סן ז'רמן בשיתוף פעולה עם קטאר איירוויז
(פריז סן ז'רמן)

גם ערב הסעודית נותנת לך כסף: ניוקאסל מחליפה חסות שרוול

הרכישה של מועדון הכדורגל ניוקאסל ע"י קרן השקעות ציבורית של הממשל הסעודי העירה שוב את הדיון על האתיות הכלכלית וההפרה של האיזון התחרותי בכדורגל בגלל מועדונים הנשלטים על ידי מדינות. כעת אנו רואים את הקשר הראשון בין הבעלים וחברות בהן יש להם השפעה. חברת Noon הסעודית שתשמש כנותנת חסות השרוול החדשה של המועדון. החברה נמצאת בבעלות חלקית של קרן ההשקעות הציבורית של הממשל מה שככל הנראה תרם לכך שניוקאסל השיגה חסות בשווי גבוה מהשווי הממוצע בשוק לחסויות כאלה. העסקה אמנם חוקית אך מעלה ספקות שאמורים להטריד את אופ"א.

ליגת ה-NBA משיקה משחק מציאות רבודה גלובלי

מהיוצרים שהביאו לכם את משחק הפוקימון Go...קבלו את משחק ה-NBA All World, חווית מציאות רבודה רשמית של ליגת הכדורסל הטובה בעולם בה אוהדים יוכלו להתחרות מול הכוכבים הכי גדולים שלה. המשחק יושק בגרסת מובייל חינמית וכעת פתוח להרשמה מוקדמת. יהיה מעניין לראות כיצד הליגה תבצע מוניטיזציה למשחק ולרוב משחקים כאלה מלווים בפרסומות ורכישה של פיצ'רים ייחודים למשחק.
ובחדשות אחרות, הליגה הודיעה על תקרת השכר לעונת 2022-2023 והיא תעמוד על 123.6 מיליון דולר

כל כך נדיר: קיליאן אמבפה בשותפות עם חברת Sorare

קיליאן אמבפה באמת עובד קשה בפגרה. אחרי שהחליף סוכנות ייצוג והקים חברת מדיה, הכוכב של פסז' ונבחרת צרפת מצטרף לשורות חברת Sorare כמשקיע, פעיל חברתי ושגריר מותג. חברת Sorare מספקת משחקי פנטזי ספורט מבוססים על NFT.
מרכיב הפעילות החברתית בעסקה כולל תמיכה של חברת Sorare במיזם הפילנתרופי של אמבפה, IBKM, דרך הקמת תוכניות לנוער מאוכלוסיות מוחלשות ללמוד על הזדמנויות בעולם ה-Web3. אמבפה מצטרף לרשימת משקיעים נכבדת בחברה הכוללת את סרינה וויליאמס, ג'רארד פיקה וריו פרדיננד. אמבפה וחברת ההפקות שלו Zebra Valley התחילו לשתף פעולה עם ה-NBA. מדובר על "הסכם שיתוף פעולה ליצירת תוכן משותף כדי לייצר מעורבות של אוהדים ברחבי העולם".