סגור

הספורט-טק הישראלי על המפה ואפל נכנסת לעולם זכויות השידור: השבוע שהיה בעסקי הספורט

השוואת תנאים לשחקניות כדורגל בספרד וישראל, חשיבה לטווח רחוק בפורמולה 1 וספורטאים בכירים מגוונים את מקורות ההכנסה שלהם - ומה עוד קרה השבוע בעולם עסקי הספורט?

גיוסי ענק לפיקסלוט ו-Playermaker הישראליות

חברת פיקסלוט (Pixellot) הישראלית, המתמחה בפתרונות אוטומטיים לשידורים וניתוח של נתוני ספורט, הודיעה על סבב גיוס רביעי בשווי של 161 מיליון דולר. בזכות הגיוס, פיקסלוט תוכל להרחיב את הפתרונות האוטומטיים שלה להתאחדויות, ליגות וארגוני ספורט נוער נוספים ברחבי העולם.
חברת Playermaker, המייצרת טכנולוגיה לבישה לשחקני כדורגל, גייסה 40 מיליון דולר. בעזרת הגיוס החברה תוכל להמשיך את צמיחתה הגלובלית ואף להתרחב לענף הכדורסל.

עסקאות זכויות שידור שוברות שיאים בהודו ובארה"ב

הפרמיירליג ההודית לקריקט הודיעה ששווי המכרז האחרון לזכויות שידור של הליגה בהודו לשנים 2023-2027 הסתכם בסכום של 5.6 מיליארד דולר. הפופולריות של הספורט במדינה יחד עם גודלה ומספר הצופים הפוטנציאלי הם בהחלט גורמים משמעותיים בשווי העסקה.
בארה"ב, חברת אפל הכריזה כי החל מ-2023 היא תשדר באופן בלעדי את ליגת ה-MLS, ליגת הכדורגל הבכירה במדינה, במהלך 10 השנים הבאות בפלטפורמת Apple TV ברחבי העולם. החבילה כוללת הטבות רבות, והייחודית ביניהן היא שאוהדים המחזיקים במנוי לקבוצתם יזכו לגישה לחבילת שידורי ה-MLS ללא תוספת תשלום.

השוואת תנאים לשחקניות נבחרת ספרד בכדורגל

ההתאחדות הספרדית לכדורגל הודיעה ששחקניות הנבחרת יקבלו את אותם בונוסים ושווי זכויות תדמית שמקבלת נבחרת הגברים במהלך ה-5 שנים הבאות. ההסכם החדש נכנס לתוקף באופן מידי, ובספרד ישנן תקוות גדולות מנבחרת הנשים לקראת יורו 2022 שיפתח בעוד כשבועיים. צעד זה הוא חלק ממגמה של צמצום הפערים שנוצרו כתוצאה מהזנחה של כדורגל נשים וההשקעה בו במשך שנים. גם בישראל הושג הסכם פורץ דרך דומה לאחר מאבק מתמשך של השחקניות מול ההתאחדות לכדורגל.

פורמולה 1: חידוש הסכמי שידור ומירוצים בברזיל ואוסטרליה

בפורמולה 1 הודיעו על חידוש הסכם זכויות שידור בברזיל עם חברת Bandeirantes עד לשנת 2025. הסכם נוסף נחתם עם חברת Claro שתהיה המפיצה הבלעדית של שירות הסטרימינג של פורמולה 1 F1 TV Pro.
בצד השני של העולם, ארגון המירוצים הודיע על הארכת מירוץ מלבורן (אוסטרליה) עד לשנת 2035, ולראשונה המסלול יכלול גם את מירוצי פורמולה 2 ו-3 החל משנת 2023.

הספורטאי המודרני: אופנתי, יוצר תוכן ויזם עסקי

אמנם עולמות האופנה והספורט תמיד היו קרובים, אך לא כל יום מותג אופנה יוקרתי מכריז על כדורגלן כשגריר המותג החדש שלו. כוכב טוטנהאם ונבחרת דרום קוריאה, סון יונג-מין, נבחר לשמש כשגריר החדש של בית האופנה Burberry.
WME, סוכנות שיווק הספורט והבידור הגדולה בעולם, הודיעה שהיא תייצג את קיליאן אמבפה. ההסכם בין השניים כולל את הקמתה של חברת Zebra Valley, חברת בידור בבעלותו של אמבפה, שתתמקד בחיבור של תעשיות המוזיקה, אמנות, אופנה ועוד.
המתאגרף אנתוני ג'ושוע מרחיב את ההסכם שלו עם חברת DAZN לשידור קרבות האיגרוף. ההסכם גם מקנה למתאגרף מניות בחברה, תפקיד של יועץ מיוחד להנהלת החברה ומעמד של שגריר מותג.