סגור

פרשנות
רפאל נדאל - שילוב של מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס

הטניסאי הספרדי זכה הערב בתואר הגרנד סלאם ה-22 שלו והבטיח להמשיך בקריירה המופלאה שלו

סינדרום מולר-ווייס הוא בעיה רפואית נדירה שמשפיעה על העצמות בכפות הרגליים (בכל כף רגל יש 26 עצמות, 30 פרקים ויותר מ-100 שרירים). המקור של הבעיה הוא כנראה בכלי הדם והיא משפיעה בעיקר על העצם האחורית (עצם דמוית ספינה הנמצאת בשורש כף הרגל). פעילות מרובה על הרגליים מכאיבה מאוד לאנשים שסובלים מהסינדרום הנדיר. מן הסתם, ספורטאי מקצועי מפעיל הרבה מאוד לחצים על הרגליים, לחצים שעשויים - במצב שבו האדם מתמודד עם סינדרום מולר-ווייס - להוביל לנמק ברגל.
רפאל נדאל מתמודד עם סינדרום מולר-ווייס בכף רגלו השמאלית כמעט כל הקריירה שלו - מה שהופך את הקריירה המדהימה שלו לכמעט בלתי נתפסת. שחקן ברמה הזו עם בעיה בכלי הדם שמגיעים לכף הרגל. אנשים רגילים שסובלים מהתסמונת סובלים מבעיות נוראיות כמו דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרק העצם, בעיות בקשת של הרגל ועוד ועוד. לא ידוע על ספורטאי אחר שסובל מהתסמונת הזו.
איך מתמודדים עם זה? רפאל נדאל מנהל את הכאב. הוא הודה שהוא משתמש בהרבה מאוד תרופות וטיפולים אנטי-דלקתיים. "אני חייב לקחת את זה על בסיס יומי אפילו כדי להתאמן", סיפר. הוא סירב לניתוח בגלל שזה ימנע ממנו לשחק טניס במשך חודשים רבים.

1 צפייה בגלריה
רפאל נדאל זוכה בתואר הגרנד סלאם ה-22 שלו וה-14 ברולאן גארוס טניס
רפאל נדאל זוכה בתואר הגרנד סלאם ה-22 שלו וה-14 ברולאן גארוס טניס
נדאל חוגג את הזכייה ברולאן גארוס
(צילום: רויטרס)

קשה להעביר עד כמה אני מעריץ את נדאל על ההישגיות המדהימה שלו ועל ההתמודדות המדהימה שלו עם הכאב - בגיל 36. מאיפה הרעב והמוטיבציה האלה? מאיפה הנחישות והקשיחות האלה? מאיפה הכוחות הנפשיים להתמודד טורניר אחר טורניר עם יריבים שמדי שנה הופכים ליותר ויותר צעירים ואנרגטיים ממנו? איך הוא מצליח להתחרות ברמה הגבוהה כל כך הרבה זמן בזמן שהוא מתמודד עם בעיה רפואית נדירה שהיא תוספת מצערת על כל שאר הפציעות הרגילות שקריירה ארוכה בספורט מבטיחה?
היום הוא זכה בגרנד סלאם ה-22 שלו אחרי שניצח מתחרה בן 23 (קספר רוד). לנדאל יש 14 זכיות ברולאן גארוס - שיא שקשה עד בלתי אפשרי לדמיין שמישהו ישבור. הוא עשה זאת בצורה מייקל ג'ורדנית - 14 גמרים, 14 זכיות. הוא הזוכה המבוגר ביותר בטורניר - 36, והוא הבן עשרה האחרון שהעפיל לגמר הרולאן גארוס ב-2005 (הזוכה הרביעי הכי צעיר) - זו אריכות ימים לברון ג'יימסית.
"לא חשבתי שאני אהיה כאן בגיל 36, אשחק בגמר. אני רק רוצה להגיד תודה. תודה רבה", אמר אחרי הזכייה.
היו שמועות על כך שיודיע על פרישה, אבל בתום הגמר נדאל ביטל את האפשרות שיעשה זאת בקרוב. "לא יודע מה יקרה בעתיד אבל אני אמשיך להילחם", הבטיח.
נדאל, כנראה, לא יפרוש בקרוב. המסע המופלא והכואב שלו צפוי להמשיך לווימבלדון.