סגור
שחקן הכדוגל ליאו מסי במדי נבחרת ארגנטינה
שחקן הכדוגל ליאו מסי במדי ארגנטינה (צילום: AFP)

השבוע שהיה בעסקי הספורט: מסי מתחיל להשקיע בספורט-טק, אינטר שוב עומדת למכירה

ליאו מסי חושב איך להעביר את הזמן לאחר קריירת הכדורגל שלו ופונה להשקעות טכנולוגיות. מועדון הכדורגל אינטר מילאן שוב עומד למכירה וכדורגל נשים מקבל חיזוק טכנולוגי ושיווקי מצד חברת EA Sports

EA Sports מחזקת כדורגל נשים
באירוע שמוקדש כולו לכדורגל נשים חשפה חברת EA ספורטס יוזמות עסקיות משמעותיות שיתרמו רבות לענף. יצרנית המשחקים מקימה קרן השקעות בשם Starting XI עם הזרמה ראשונית של 11 מיליון דולר שיתמכו בפיתוח כדורגל נשים במשחקי החברה, במועדונים, ליגות, ושחקניות. בנוסף, החל משנת 2023 החברה תפעיל תוכנית התמחות מקצועית לנשים יחד עם ליגות שונות בכדי לעודד כניסה של נשים לעולם עסקי הספורט. מעבר לכך, EA ספורט תהיה נותנת החסות הרשמית של ליגת האלופות בכדורגל נשים. החסות תחל משלב הנוקאאוט של התחרות עם מיקוד על יובנטוס, ריאל מדריד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, אולימפיק ליון, פסז' ועוד. התמיכה של החברה בליגת האלופות לא נגמרת שם והוכרזה גם שותפות עם חברת התקשורת DAZN הלא היא בעלת זכויות השידור הרשמית של ליגת האלופות.

מחפשים משקיע? ליאו מסי מחפש אתכם
כוכב הכדורגל ליאו מסי משיק קרן השקעות ממוקדת בטכנולוגיות ספורט. שמה של הקרן הוא Play Time Sports-Tech HoldCo והיא הוקמה בסן פרנסיסקו. עד שמסי יתפנה מכדורגל להיות איש עסקים את הקרן יוביל רזמיג הובאגהימיאן, שותף בקרן ההשקעות Graph Ventures ושותף מייסד של חברת טכנולוגיית הספורט Matchday.com. ע"פ הדיווחים הקרן של מסי כבר השקיעה בחברה של רמזיג ובחברת AC Momento המפעילה פלטפורמות מכירה לחולצות כדורגל.

למכירה: מועדון כדורגל איטלקי, יד שניה מסין
בשנים האחרונות ההשפעה של משקיעים סינים בקבוצות כדורגל אירופאיות הולכת ופוחתת וכעת גם הבעלים של מועדון הכדורגל אינטר מילאן, קבוצת סונינג, מחפש דרך יציאה. המועדון נמצא תחת בעלות סינית משנת 2016 ובעקבות מגפת הקורונה המועדון נקלע לקשיים כספיים שהובילו את הבעלים לקחת הלוואה בשווי 275 מיליון דולר. הדוחות הכספים של המועדון לעונת 2021/22 חשפו הפסדים של 140 מיליון יורו.

חסויות: קבוצת הנשים של ברצלונה עם חסות היסטורית, לברון ג'יימס וביטס מציגים יורש
מועדון הכדורגל ברצלונה הודיע על עסקת חסות גלובלית חדשה עם יצרנית המזון בימבו. סמל החברה יתנוסס על שרוולי חולצת המשחק של קבוצת הנשים ובכך יהיה ללוגו הראשון אי פעם שזוכה לכך.
ביובנטוס הכריזו על חסות עם חברת Pact Capital המתמחה בפתרונות לשימור הסביבה לה זו תהיה הכניסה הראשונה לשיווק באמצעות ספורט. החברה תסייע למועדון הכדורגל האיטלקי בניהול פליטות הפחמן שלו ובהתנהלות יותר ברת-קיימא.
בעולם הכדורסל, מותג המוזיקה Beats מבית אפל הציג את ברוני ג'יימס (בנו של לברון) כשגריר המותג עם סרטון אדיר. בנוסף, שחקן הפורטלנד טריילבלייזרז, דמיאן לילארד, חושף חסות עם פלטפורמת המסחר באופנה וסניקרס Kicks Crew. לא מדובר רק בעסקת חסות שכן ליליארד גם משקיע בחברה וזוהי ההשקעה הראשונה שלו בחברת טכנולוגיה.
השקעה נוספת משחקן כדורסל בכיר מגיעה מקווין דוראנט והשותף העסקי שלו ריץ' קליימן באמצעות קרן ההשקעות של השניים 35V אשר רכשו זכויות להקמת קבוצת פיקלבול בליגת הפיקלבול המקצועית בארה"ב.

קטאר 2022: אליפות כתיבת קוד לילדים ותוספת של 30,000 חדרי שינה
הפעלת חסות כזו לא רואים כל יום. חברת BYJU, המספקת שירותי למידה טכנולוגיים, ונותנת חסות גלובלית רשמית של גביע העולם בקטאר 2022 השיקה תחרות כתיבת קוד לילדים. במסגרת התחרות ילדים יוכלו ליצור ולתכנת תנועות של שחקני כדורגל, לבנות קבוצה ולהתחרות אחד בשני.
מהזוית הלוגיסטית של הטורניר, אחת הביקורת הייתה על מחסור בחדרי שינה ובתי מלון ואפילו הוקמו מספר מתחמי בקתות קמפינג זמניים בכדי לענות לביקוש. עתה, הוועדה המארגנת של הטורניר הודיעה שנוספו 30,000 חדרי שינה מפוזרים בין בתי מלון, דירות ומתחמי הקמפינג כאשר חדרים נמכרים החל מ-80 דולר ללילה. כאמור, עובדים רבים נהרגו בהקמת תשתיות שונות לטורניר ולמרות שהנושא עומד בכותרות הגופים המארגנים מתחמקים מלפזר את הערפל מלהכיר בהשלכות.