סגור

האם הגרמנים יתגברו ביורו 2020 על הבעיות של 2018?

במונדיאל 2018 הגרמנים לא עברו את שלב הבתים. ביורו 2020 הגרמנים בקושי עברו את שלב הבתים. האם יצליחו לפתור את הבעיה בשמינית הגמר מול אנגליה?

מונדיאל 2018 היה טורניר מביך עבור הנבחרת הגרמנית שלא הצליחה להעפיל משלב הבתים לשמינית הגמר ורשמה הפסדים היסטוריים למקסיקו ודרום קוריאה.
"היתה שחצנות, אולי יותר מדי ביטחון עצמי. כולם חשבו על שלב שמינית הגמר, לא שלב הבתים" הסביר יוזואה קימיך שחקן הנבחרת. גרמניה שרדה בקושי את שלב הבתים ביורו 2021 אבל לא נראה שהבעיות היו אותן בעיות. שחצנות ויותר מדי ביטחון עצמי לא היו הבעיות מול צרפת והונגריה.

הבעיות של גרמניה ביורו 2020 הן חלק מאותן בעיות שפגעו בנבחרת ב-2018. הטורניר ההוא ברוסיה פתח כמה צלקות ישנות בכדורגל הגרמני. בעקבות ההדחה המוקדמת, מסוט אוזיל פרש והאשים את ההתאחדות הגרמנית ביחס גזעני כלפיו.
כמו כן, נחשפו "קליקות" שפגעו בגיבוש של הנבחרת. היתה קליקה של ותיקים, קליקה של צעירים, קליקה של שחקני הרכב, קליקה של שחקנים שאינם שחקני הרכב. והקליקות לא ממש הסתדרו זו עם זו.

2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אנגליה יורו 2020
אוהדי נבחרת אנגליה יורו 2020
אוהדי נבחרת אנגליה יורו 2020
(גטי)
העובדה שהנבחרת היתה תקועה במלון מיושן בפרבר מוסקבאי ולא במחנה נופש שהוקם במיוחד עבורם על ידי צוותים של ההתאחדות לכדורגל הגרמנית כמו בברזיל 2014, סייעה לתחושת המיאוס הכללית שאיפיינה את הנבחרת הגרמנית במונדיאל 2018.
גרמניה שוב נאבקת על הגיבוש שלה
ההתאחדות לכדורגל הגרמנית סירבה לפטר את המאמן יוגי לב אחרי אותו מונדיאל. העובדה הזו לא סייעה לשפר את מצב הרוח הגרמני בליגת האומות, במוקדמות היורו ובמוקדמות המונדיאל. ואולם, לפי רפאל הוניגשטיין, שמסקר את הנבחרת הגרמנית עבור העיתונות הבריטית והגרמנית, ההודעה על עזיבתו לפני היורו "שחררה משהו" בנבחרת.
"פתאום כולם רוצים להראות הכרת תודה למאמן וזה כבר לא סיפור של 'אויש, נמאס לנו כבר ממנו'". לב, כדי לשפר את האווירה, הזמין חזרה את הוותיקים שנזרקו מהנבחרת: תומאס מולר ומאטס הומלס.
נראה שביורו הזה, גרמניה שוב נאבקת על הגיבוש שלה. והפעם נראה שהחשש הוא נציגות גדולה מדי של באיירן מינכן בנבחרת. תומאס מולר, ניקלאס זלה, לירוי סאנה, סרג' גנאברי, מנואל נוייר, ג'אמאל מוסיאלה, לאון גורצקה וקימיך כמובן.

2 צפייה בגלריה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה סרט קהילה גאה יורו 2020
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה סרט קהילה גאה יורו 2020
מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה עם סרט הקהילה גאה, יורו 2020
(איי פי)

בעבר - נבחרת איטליה 2006, נבחרת ספרד 2008-2012, נבחרת גרמניה 2014 - שלד מועדון היה יתרון. סייע בגיבוש הנבחרת וגם ברמה הטקטית סייע לנבחרת לשחק כדורגל קוהרנטי יותר. ואולם, בנבחרת גרמנית שסבלה כל כך מקליקות ב-2014 זה עשוי להתגלות כבעיה - אחרי הטורניר.
ואולם, יוזואה קימיך - אחד ממנהיגי הנבחרת - מתעקש לראות את החיובי. "כשחקני באיירן אנחנו שואפים להיות עמוד השדרה של הנבחרת" הסביר קימיך ל"אתל'טיק". "אבל זה חשוב שלא יהיו קליקות שונות. זה לא בסדר אם נסתובב ונאכל ארוחות רעב רק עם עצמנו. אנחנו צריכים לוודא שכולם ירגישו שמעריכים אותם. שכולם ירגישו שהם חשובים".
קימיך טוען שלמרות החשש לקליקות, הוא לא מוותר על הגישה הבאיירנית למצוינות. "אנחנו חייבים לעצמנו להגיד משהו אם אנחנו רואים שהסטנדרטים לא הכי גבוהים שיש. זה לא משנה אם אתה שחקן מוביל או שחקן באיירן - כולם צריכים להיות מודעים לזה".
גרמניה של לב אף פעם לא היתה הנבחרת הכי מוכשרת אבל במיטבה היתה הנבחרת עם ה""קאמפף-גייסט" - רוח קרב - האיתנה ביותר. כגוף מגובש, הנבחרת הגרמנית הגיעה לחצי גמר לפחות בין 2006 ועד 2016 - כולל זכייה באליפות העולם ב-2014.
ב-2018 "שאננות", "קליקות" ו"ביטחון עצמי גבוה מדי", פוררו את רוח הקרב הזאת. ביורו 2020 הנבחרת רחוקה מלשכנע אבל רואים ניצוצות של הרוח הזו. בגרמניה מקווים שהיא תיראה בשיאה בשמינית גמר נגד אנגליה. ובטורניר הבא הכל כבר יהיה בעיה של מאמן חדש: האנזי פליק.