סגור

מפתחת הדבש המתורבת שבשליטת עדי צים יוצאת ל־MIT

חברת ביו דבש חתמה על הסכם למחקר ממומן עם המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס, לפיתוח טכנולוגיה לייצור דבש מתורבת; הפיתוח יאפשר ייצור ללא פגיעה בדבורים, של דבש נקי מאנטיביוטיקה, חומרי הדברה ורעלנים, וכן ייצור לפי דרישה וללא תלות בעונות השנה, פריחה ושינויי אקלים

המירוץ אחרי חלב וביצים מתורבתים מגיע גם לעולמות הדבש. ביו דבש, שבשליטת (33.4%) עדי צים, מתקדמת לעבר פיתוח דבש מתורבת. החברה חתמה הסכם למחקר ממומן עם המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה לייצור דבש מתורבת. הפיתוח יאפשר ייצור ללא פגיעה בדבורים, של דבש נקי מאנטיביוטיקה, חומרי הדברה ורעלנים, וכן ייצור לפי דרישה וללא תלות בעונות השנה, פריחה ושינויי אקלים.
בשלב זה החברה מתמקדת בפיתוח “קיבת דבורה מלאכותית”, אשר תחקה את הפעילות האנזימתית ואת התנאים הספציפיים המתרחשים בקיבת הדבורה בטבע. במסגרת ההסכם נקבע כי החברה תממן פעילות מחקרית בהיקף של כ־350 אלף דולר לשנה לתקופה של עד 3 שנים, בהתאם לתוכנית פיתוח מוסכמת בינה לבין MIT. את פעילות המחקר תבצע החברה במשותף עם פרופ׳ רון וייס, מדען בתחום הביולוגיה הסינתטית, שמחקרו מתמקד ביצירת מערכות ביולוגיות אינטגרטיביות המסוגלות לבצע מטלות מועילות באופן עצמאי וכן בהבנת עקרונות העיצוב העומדים בבסיסן של מערכות ביולוגיות מורכבות.
1 צפייה בגלריה
עדי צים חדש
עדי צים חדש
עדי צים. פעילות מחקרית בהיקף של 350 אלף דולר בשנה
מטרת שיתוף הפעולה היא לפתח מערכות גנטיות סינתטיות שעשויות לתרום משמעותית לפיתוח שיטות יישומיות לשיפור טכנולוגיית ייצור הדבש המתורבת של החברה. הנדסה תאית זו עשויה לאפשר פיתוח של מערכת סינתטית המחקה את התהליך הטבעי של יצירת דבש, תוך שיפור תהליך הייצור, האיכות והכמות של מוצרי דבש מתורבת. בנוסף, החברה עובדת על פיתוח שיטות מיצוי צוף טבעי, על מנת להגדיל את יכולת תפוקת הדבש והפיכת התהליך ליעיל.