סגור
סניף איקאה באנגליה
סניף איקאה באנגליה (צילום: רויטרס)

איקאה מדווחת: המלאי במחסני החברה באירופה חזר לרמות של לפני המגפה

אחת הסיבות לכך שבאיקאה הצליחו להשלים את פערי המלאי היא שכ־70% מהמוצרים הנמכרים באירופה, המהווה את מקור ההכנסות העיקרי של החברה, מיוצרים ביבשת. עם זאת, באזורים אחרים בעולם עדיין נותרו בעיות האספקה והשיבושים

המלאי במחסנים של איקאה ברחבי אירופה חזר לרמות של לפני המגפה, הודות להקלה בשיבושים בשרשראות האספקה באזור, כך לפי הודעה שפרסמה החברה.
באיקאה — מותג הרהיטים הגדול בעולם — נקטו בשנה שעברה שורה של צעדים, בהם צמצום מגוון המוצרים והדגמים מכל מוצר, שכירת עוד ספינות תובלה, רכישת מכולות והעברת סחורה בין המחסנים, כל זאת על מנת להתגבר על המחסור בחומרים והשיבושים העולמיים בשרשראות האספקה שהחלו בעקבות הקורונה.
“למדנו גמישות יותר מאי פעם מכיוון שבכל יום אנחנו צריכים לעבוד עם מה שיש, אז מוצאים דרכים לפתור את הצרכים של הלקוחות תחת הגבלות חדשות שעוד לא נתקלנו בהן”, הגיב על המצב באוקטובר המנכ”ל ג’ספר ברודין.
אולם כעת נראה שיש הקלה בחזית המלאי. לפי טולגה אונקו, מנהל חטיבת הקמעונאות באינגקה גרופ, החברה־האם של איקאה, “החנויות שלנו חזרו לרמות המלאי שבהן היינו ב־2019. עכשיו הגיע הזמן לחזור ולהרחיב את המגוון”.
אחת הסיבות לכך שבאיקאה הצליחו להשלים את פערי המלאי היא שכ־70% מהמוצרים הנמכרים באירופה, המהווה את מקור ההכנסות העיקרי של החברה, מיוצרים ביבשת. “התחלנו לראות שיפור בחלק ממסדרונות התחבורה, זרם הגעת הסחורות השתפר, זמני ההמתנה לקבלת הסחורה מספקים בחנויות התקצרו”, הסביר אונקו. עם זאת, הוא ציין כי באזורים אחרים בעולם עדיין נותרו בעיות האספקה והשיבושים.