סגור
אולפני וורנר ברדרס
אולפני האחים וורנר. הפיטורים נועדו גם לבטל תפקידים כפולים לאחר המיזוג עם דיסקברי (צילום: AP)

וורנר ברדרס שוב מפטרת באגף הטלוויזיה

חברת ההפקות רוצה לקצץ 3 מיליארד דולר בעלויות, כשעל הכוונת חטיבת הטלוויזיה, המפיקה תוכניות ריאליטי כמו "הרווק" וערוץ קומיקס

ענקית הבידור האמריקאית וורנר ברדרס דיסקברי מתכננת סבב פיטורים נוסף, כך לפי דיווח באתר "דדליין". אנשים המעורים בעניין אמרו לאתר כי המהלך הוא חלק מתוכניתו של המנכ"ל דיוויד זסלאב לקצץ 3 מיליארד דולר בעלויות החברה. היעד העיקרי של סבב הפיטורים הנוכחי הוא קרוב לוודאי חטיבת הטלוויזיה של החברה, הכוללת תוכניות ריאליטי כמו "הרווק", וכן גם החטיבה האחראית על עולם הקומיקס DC וערוץ הטלוויזיה לילדים Cartoon Network.
היקף הפיטורים עוד לא ידוע, אך ההערכה היא כי יהיה משמעותי. זאת לאחר שביוני הודיעה החברה על פיטורי 30% מהעובדים בחטיבת מכירת הפרסום העולמית, שהם כאלף עובדים, ואילו באוגוסט פוטרו כ-70 עובדים ב-HBO ובשירות הסטרימינג HBO מקס, המייצגים כ־14% מכוח האדם שם.
לפי הדיווח, הפיטורים היו צפויים ובחברה מקווים לסיים זאת לפני תחילת עונת החגים בארה”ב. "כולם קיבלו את היעדים הפיננסיים בתחילת הרבעון הרביעי, והיעדים הללו כללו את מספר העובדים, כך שההערכה תמיד היתה שהפיטורים ייצאו לדרך באוקטובר", אמר לאתר אחד המקורבים. הפיטורים צפויים להיות מלווים בשינויים מבניים. כלל כוח האדם של החברה מונה 40 אלף עובדים.
סבבי הפיטורים הם כאמור חלק מתוכנית החיסכון בעלויות, אך נועדו גם לבטל תפקידים כפולים, זאת לאחר המיזוג בשווי 43 מיליארד דולר בין חטיבת וורנר מדיה, שבבעלות AT&T, הכוללת את HBO, CNN ואולפני וורנר עם דיסקברי, הבעלים של ערוצי לייף סטייל, שהושלם באפריל האחרון. בראש החברה מונה לעמוד זסלאב, הנשיא ומנכ"ל דיסקברי.
באוגוסט פרסמה החברה הממוזגת את התוצאות הרבעוניות הראשונות שלה. עבור הרבעון השני דיווחה החברה על הפסד של 3.4 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות עמדו על 9.8 מיליארד דולר. "יש לנו את המנוע היצירתי ומאגר התכנים החזקים בעולם, כפי שאפשר לראות מ־193 המועמדויות לאמי שקיבלנו, ובכוונתנו למקסם את השווי של התכנים שלנו באמצעות מודל הפצה נרחב", מסר באותו הזמן זסלאב. "אנחנו בטוחים שאנחנו על המסלול הנכון לעמוד ביעדים האסטרטגיים שלנו ולשגשג באמת, הן מהבחינה היצירתית והן מהבחינה הפיננסית, ונרגשים ביותר לגבי עתיד החברה שלנו".
לפני שבועיים קיים זסלאב שיחת זום עם העובדים שבה הכחיש את השמועות שהחברה עומדת למכירה. עם זאת, הוא לא התייחס לפיטורים, אף שהודה כי תעשיית הבידור כולה נמצאת בתקופה לא פשוטה וקרא לעובדים להיאזר בסבלנות. עוד הוסיף כי בחברה מתכננים להוציא 20-15 סרטים בכל שנה.
מלבד הפיטורים, התוכנית לחיסכון בעלויות כוללת גם מיזוג עתידי בין שירותי הסטרימינג של HBO ודיסקברי. זסלאב כבר ביטל גם כמה פרויקטים שנחשבו לא רווחיים, ובהם המיזם הכושל לשירות סטרימינג לרשת החדשות CNN, שנסגר במאי, וגניזת הסרט "באט גירל".