סגור

בלעדי
שלוש שנים אחרי כניסתה לישראל רשת הסטוק היפנית דייסו יוצאת מהארץ

ל"כלכליסט" נודע כי רשת המוצרים המוזלים של קבוצת H&M לא הצליחה לעמוד בתחרות מול רשתות הסטוק הישראליות ותסגור בשבועות הקרובים את סניפיה ברחבי הארץ

ענקית הקמעונאות היפנית, רשת דייסו, סוגרת את החנויות ויוצאת מישראל. ל"כלכליסט" נודע כי שלוש שנים לאחר שנכנסה לישראל ודווקא לאחר התחזקות ענף רשתות הסטוק בשנת הקורונה, מפסיקה דייסו את הפעילות ותצא מישראל.
הרשת פועלת בישראל באמצעות קבוצת האופנה מאץ' פאמילי של משפחת חורש (בעלת השליטה ביוניון, יבואנית טויוטה ולקסוס ומפעילת חנויות H&M ו-COS בארץ).
רשת המוצרים המוזלים מפעילה בישראל שישה סניפים בסך הכל, שכוללים רצפת מכירה בגודל של 400 – 700 מ"ר. הסניף הראשון נפתח בקניון סימול באשדוד אך נסגר מאז, ועד 2019 לא התרוממה הפעילות של דייסו והיא פעלה עם שלושה סניפים בלבד.
כיום מפעילה הרשת סניפים בדיזינגוף סנטר בתל אביב, קניון רננים ברעננה, סינמה סיטי ראשל"צ, קניון לב המפרץ חיפה, קניון עזריאלי ירושלים, וקניון ביג בת ים. לקראת סגירת הרשת ויציאתה מהארץ, מציעה דייסו מבצע לחיסול המלאי, של 1+1 על מגוון מוצרים בחנויות.
1 צפייה בגלריה
דייסו אשדוד
דייסו אשדוד
פתיחת סניף דייסו באשדוד
(יובל חן)

בשיא מנתה הרשת שמונה חנויות בין היתר במתחמי סינמה סיטי בבאר שבע וראשון לציון. סניפים אלה נפגעו במיוחד במשבר הקורונה שכן בתי הקולנוע היו הראשונים להסגר והאחרונים להיפתח ולמעשה נסגרו למשך שנה שלמה, והמסחר במתחמים הללו לא תפקד גם הוא. בסוף החודש תיסגר חנות הרשת בדיזינגוף סנטר והחנות בראשל"צ עומדת בפני סגירה ומבצעת סיילים עמוקים לחיסול הסחורה.
דייסו היא רשת סטוק יפנית שהוקמה בשנת 1977 ופעלה בתחילת דרכה כרשת דוכני רחוב. את הזיכיון שלה בישראל קיבלה קבוצת האופנה H&M. הרשת משווקת מגוון מוצרים לבית ואקססוריז במחירים מוזלים בהם כלי מטבח, מוצרים לחדרי ילדים, כלי כתיבה, צעצועים, כלי יצירה, מוצרי טיפוח ועוד.
הרשת נכנסה לישראל במחצית 2018 עם בשורה צרכנית של כל המוצרים ב-10 שקלים. דייסו קיוותה להצליח בקונספט שלא צלח ברשתות אחרות, ולהציע מחיר אחיד לאורך זמן. את הקונספט הזה ניסו כבר לפניה קופיקס וגוד פארם, אך שתיהן שינו אותו במהלך השנים והכניסו מוצרים במחירים גבוהים יותר על מנת להגדיל הכנסות ולהפוך את החנויות לרווחיות. ביפן מציעה כיום הרשת חנות אונליין שמחירים מגוונים.
עם הפתיחה קיוותה דייסו להתרחב גם לקניונים נוספים, אך האסטרטגיה התבררה כלא רווחית, הפער בין המחיר בישראל ליפן היה גבוה, והרשת שאמורה היתה להתחרות ברשתות הסטוק הישראליות בהן מקס סטוק,זול סטוק, ג'מבו סטוק והסטוק, לא עמדה בתחרות. בקרוב צפויה התחרות בענף חנויות הסטוק להתעצם עוד יותר עם כניסתה של קבוצת פוקס לענף. פוקס עתידה לפתוח סניפי ענק שחולשים על אלפי מ"ר לרשת ג'מבו היוונית שמאיימת לשנות את מאזן הכוחות בענף הסטוק. לרשת מעל 5,000 סניפים ברחבי העולם, מרביתן ביפן.
מאץ' פמילי היא קבוצה אחות של מאץ' ריטייל, שהינה קבוצת אופנה שמחזיקה במותגים מובילים וחזקים ובקרוב תשיק בישראל מותג אופנה נוסף otherstories& מקבוצת H&M. כיום מפעילה הקבוצה 22 חנויות H&M , חנות אחת של COS, וחנות נוספת של COS תיפתח בשבוע הבא בירושלים.
ממאץ' פמילי נמסר בתגובה: "לפני כשלוש שנים הבאנו בשורה משמעותית לשוק המקומי כאשר השקנו את המותג בישראל. לצערנו, משבר הקורונה הוביל לשינויים רבים בענף הקמעונאות המקומי ובעולם שהובילו אותנו להפסיק את פעילות המותג בישראל".