סגור
שלט טלוויזיה כבלים
freeTV יכול להמשיך לפעול (צילום: גטי)

הרשות השנייה לבג"ץ: אין מניעה משפטית בהפעלת freeTV של קשת - תחת תנאים מגבילים

הרשות השנייה הגישה את עמדתה לבג"ץ בעקבות עתירת HOT נגדה ונגד קשת על השקת מיזם הסטרימינג. על פי הרשות, יש להמשיך את הפעלת freeTV, תחת תנאים מגבילים בשל כוחה הרב של קשת בתחום השידורים. בית המשפט בתל אביב מינה את שופט העליון בדימוס אשר גרוניס לבורר בתחום

הרשות השנייה הגישה לבית המשפט העליון את עמדתה לעתירה של חברת HOT נגדה וכנגד קשת ו-RGE בנוגע להשקת מיזם הסטרימינג החדש FreeTV. המיזם הושק ביום העצמאות האחרון, זאת בזמן שבבית המשפט העליון דנים בעתירת HOT על השקת המיזם. לטענת HOT, לקשת גם כך יש כוח גדול בשוק התקשורת והשידורים המסחריים, והשקת המיזם החדש תאפשר לקשת לנצל את כוחה ולפגוע בתחרות גם במסגרת שידורי הטלוויזיה.
על פי עמדת הרשות השנייה, השקת המיזם לא תפגע בתחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית, כל עוד יישמרו מספר תנאים מגבילים: ראשית, שידורי הספורט המוחזקים על ידי RGE לא יועברו בבלעדיות במיזם החדש. כמו כן, הרשות השנייה טוענת שיש למנוע העדפה בפרסום המיזם בפלטפורמות של קשת על פני פלטפורמות שידור מתחרות, שמירה על סודות מסחריים בין הערוץ המסחרי ו- freeTV והפרדה מוחלטת בין שידורי החדשות לבין המיזם.
הסכסוך על השקת freeTV אינו היחיד בין קשת ו-HOT. שתי החברות לא מגיעות להסכמות על התשלום שתעביר HOT לקשת תמורת שידור התכנים של קשת בפלטפורמת ה-VOD של HOT. על פי החוק, קשת מחוייבת להעביר את שידור הערוץ הליניארי (שידורי ערוץ 12 בלייב) ל-HOT (ול- yes) בחינם. עם זאת, החוק אינו נוגע לאספקת התכנים במסגרת שירותי VOD. אתמול מונה נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס, לבורר בסוגיות בין הצדדים.
בעלת השליטה בקשת היא החברה המרכזית למשקאות הנשלטת ע"י דודי ורטהיים. השבוע נחשף ב"כלכליסט" כי ורטהיים נסוג מעסקה לרכישת מניות המיעוט של אחותו, דרורית ורטהיים, בחברה המרכזית - דבר שצפוי להביא לעימות משפטי בין השניים. קשת עצמה נשלטת בפועל על ידי מנכ"ל החברה, אבי ניר.