סגור
דודי ודרורית ורטהיים
דודי ודרורית ורטהיים

בלעדי
דודי ורטהיים נסוג מעסקה לרכישת מניות אחותו בחברה המרכזית – והיחסים בין הצדדים לקראת פיצוץ

האחים דודי ודרורית ורטהיים היו על סף חתימת הסכם לרכישת מניותיה של דרורית על ידי דודי, במסגרת הליך גישור סודי שהתפוצץ לאחרונה. ברגע האחרון החליט דודי לסגת מהעסקה לאור אי הוודאות הכלכלית במשק. דירקטור בחברה המרכזית העלה לפני כן טענות קשות לאי סדרים בחברה, שם טוענים לעומת זאת, כי מדובר בניסיון סחיטה שנועד ללחוץ על דודי לרכוש את מניותיה של האחות

האחים דודי ודרורית ורטהיים ניהלו בשנה וחצי האחרונות מו"מ חשאי לרכישת חלקה של דרורית על ידי דודי באימפריית המשקאות של החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל). דודי החליט לפרוש לאחרונה מהעסקה בשל אי הוודאות הכלכלית במשק – מה שעלול להביא בקרוב לתביעה של דירקטור מטעמה של דרורית ורטהיים נגד החברה המרכזית.
דודי ורטהיים הוא בעל השליטה בחברה המרכזית ומחזיק ב-63% ממניותיה ואילו אחותו מחזיקה ביתרת המניות. החברה המרכזית היא אחד מתאגידי המזון הגדולים בישראל שמחזיקה בזיכיון לקוקה קולה בישראל. המניות הועברו לאחים בעסקת מתנה ע"י המייסד, אביהם ז"ל, מוזי ורטהיים.
לאחר פטירת האב התגלע סכסוך בין האחים על סמכויות הניהול של החברה המרכזית. כתוצאה מכך נחתם ב-2018 הסכם סודי שהסדיר את היחסים בין האחים. זמן קצר לאחר מכן החלה דרורית לעלות טענות שונות להתנהלות החברה וכתוצאה מכך פנתה לבוררות חשאית. במקביל לפנייתה לבוררות העלה דירקטור בחברה המרכזית המכהן מטעם דרורית שורה ארוכה של טענות נגד החברה לאי סדרים שונים ולהסתרת מידע ממנו ומרגולטורים בנוגע לרווחי החברה ולרווחיות מוצריה. דרורית מעלה אף טענות לעבירות לכאורה מצד אחיה דודי.
בהמשך לבוררות, יזם עו"ד זאב שרף המייצג את דרורית הליך גישור. הגישור נערך אצל עו"ד רובי בכר ממשרד פישר, בכר חן, ובמסגרתו החל מו"מ לרכישת המניות של דרורית על ידי דודי בשווי חברה של מיליארדי שקלים.
בחברה המרכזית טענו כי הם פועלים כשורה וכי אותו דירקטור מפעיל לחץ פסול על החברה על מנת לסחוט את דודי לרכוש את מניותיה של דרורית וכי הראייה לכך שמדובר בניסיון סחיטה היא שאותו דירקטור לא העלה טענות לאורך כל תקופת הגישור במשך שנה וחצי. במסגרת המו"מ לעסקה שכרה דרורית את עו"ד שרון אמיר ואילו את דודי מייצגים עו"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן. יש לציין כי מניות בנק מזרחי בהם מחזיקים האחים אינם חלק מהחברה המרכזית.
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע״מ נמסר: "מדובר בטענות חסרות שחר שהחברה דוחה אותן על הסף". שרף טרם הגיב לפניית כלכליסט.