סגור
כוורת כוורות דבש
כוורת דבש (עמית שעל)

חולקו המכסות ליבוא דבש: המחיר יירד ב-51% בממוצע

יממה לאחר החלטת ועדת תקני המזון להסיר את התקן המקומי גם מעל הדבש, סיים משרד החקלאות לחלק מכסות יבוא דבש בפטור ממכס, בדרך של הליך תחרותי שנועד להבטיח הורדת מחירים - קרפור עם המחיר הגבוה מבין הזוכים

יממה לאחר החלטת ועדת תקני המזון להסיר את התקן המקומי גם מעל הדבש, סיים משרד החקלאות לחלק מכסות יבוא דבש בפטור ממכס, בדרך של הליך תחרותי שנועד להבטיח הורדת מחירים.
במסגרת ההליך חולקו מכסות לשופרסל, ויקטורי ויינות ביתן, בהתאם לכמות המבוקשת על ידן בהיקף כולל של 200 טון. מי שהתחייבה למחיר הגבוה מבין הרשתות היא יינות ביתן שהתחייבה למכור את הדבש ב-23.5 שקל לק"ג. במקום הראשון ניצבת רשת שופרסל שהתחייבה למכור את הדבש ב-18.9 שקל לק"גואחריה רשת ויקטורי שתמכור את הדבש ב-21.5 שקל לק"ג.
במשרד החקלאות ציינו כי מדובר בהפחתה של כ-51% ממחיר הדבש הממוצע לק"ג, העומד על כ-44 שקל לק"ג.
בהתאם למתווה, הזוכים יוכלו לייבא צנצנות דבש עד 1.5 ק"ג ממדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), וככל שהן עומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. החברות הזוכות, נדרשות לייבא ולמכור את כל תוצרתן עד לסוף שנת 2022.
עוד לפי ההליך, החברות הזוכות ידרשו לסמן על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יצוין מחיר הדבש וארץ מקורו.