סגור

נחשף בכלכליסט
מנכ"ל יינות ביתן־מגה מיכאל לובושיץ פורש, עמית זאב יחליפו

אלקטרה צריכה מקימה חברה־בת שתאחד את יינות ביתן, מחסני חשמל ושאר הפעילות הקמעונאית ותחפש שותף

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל יינות ביתן־מגה שבבעלות החדשה של אמ"צ (אלקטרה מוצרי צריכה), פורש מתפקידו לקראת סוף השנה. יחליף אותו עמית זאב, מנכ"ל דור אלון הפורש, שייכנס לתפקיד לחפיפה כבר ב־1 באוקטובר. לובשיץ ישמש מעתה יועץ לאמ"צ בתחום פעילותה בקמעונאות המזון: רשת יינות ביתן שבשליטתה, ובקרוב זיכיון להקמת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן בישראל.

1 צפייה בגלריה
מיכאל לובושיץ
מיכאל לובושיץ
מיכאל לובושיץ
(צילום: שוקה כהן )
לובושיץ הוא בעל ניסיון בתחום המזון מתפקידיו הקודמים כמנכ"ל ויליפוד, יו"ר מחלבות אירופה, סמנכ"ל סחר ומכירות של שסטוביץ וסמנכ"ל תשלובת סנו. הוא גם שותף במותג המזון מאסטר שף, ובבעלותו 1.97% ממניות יינות ביתן אותן קיבל במהלך תפקידו. לרשת הוא הובא בפברואר 2020 על ידי נחום ביתן ובאישור הבנקים הנושים. בעיצומו של משבר פיננסי ברשת ומשבר אמון מול הבנקים, חברות ביטוחי אשראי וספקים הוא הצליח לייצב את החברה ולהעביר אותה לרווחיות, לאחר התייעלות שכללה מכירת חנויות מפסידות, סגירת המרלוג וצמצום רמת ההוצאות והיקף כוח אדם. המטה לבדו צומצם ב־60%. מחליפו עמית זאב היה אחראי עד כה על מתחמי התדלוק ועל עסקי המזון של דור אלון, רשת AM:PM ורשת חנויות אלונית.
בסוף השבוע פירסמה אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) בראשותו של צביקה שוימר דוחות מעולים לרבעון שני, עם זינוק של 80% ברווח הנקי וזינוק של 47% במכירות, שבהן נחשפו לראשונה התוצאות של יינות ביתן. בחודש יוני השנה (שבו נכנסה אמ"צ לבעלות) עברה יינות ביתן לרווח תפעולי של 6.5 מיליון שקל. המכירות במונחים שנתיים הסתכמו ב־3 מיליארד שקל. שווימר אמר: "החברה יעילה. בשנה האחרונה בוצעו בה תהליכי הבראה, כולל מכירת סניפים מפסידים".
בדוחות נחשף כי אמ"צ מקימה חברה־בת חדשה שתכנס תחתיה את כל הפעילות הקמעונאית: מחסני חשמל, יינות ביתן, סבן אילבן, רשת קולומביה לציוד ואופנה מחוץ לבית ורכישות נוספות עתידיות, במטרה להכניס בקרוב שותף מיעוט, פיננסי או אסטרטגי, להאיץ את ההתרחבות ולהפוך לקבוצת קמעונאות מהגדולות בארץ, גם באונליין.