סגור
סטארבקס אולאטו Oleato קפה עם שמן זית
סטארבקס Oleato (צילום: Starbucks)

שילוב ראוי? סטארבקס משיקה סדרת משקאות קפה עם שמן זית

הסדרה החדשה, שנקראת Oleato, תושק בתחילה ביותר מ-20 סניפים באיטליה. בסטארבקס מתכננים להתחיל למכור את המשקאות בקליפורניה בחודשים הקרובים, ובהמשך השנה הם יושקו גם בבריטניה, יפן והמזה"ת

סטארבקס משיקה סדרת משקאות קפה חדשה, שברשת מקווים שתעזור למשוך לקוחות. הסדרה נקראת Oleato - משקאות קפה עם שמן זית. היא תושק היום (ד') בתחילה במעל ל-20 סניפים שמפעילה החברה באיטליה. בסטארבקס מתכננים להתחיל למכור את המשקאות בקליפורניה בחודשים הקרובים, ובהמשך השנה הם יושקו גם בבריטניה, יפן והמזה"ת.
הרעיון נולד במהלך ביקורו של המנכ"ל הווארד שולץ באיטליה בקיץ האחרון, שם ראה סיציליאנים שותים שמן זית כחלק מריטואל יומי. הוא בעצמו התחיל לשתות שמן זית לצד הקפה שלו בבוקר והחליט שבסטארבקס חייבים לנסות לשלב ביניהם. שולץ הכתיר את המהלך כ"דבר המשמעותי והמהפכני ביותר שעשינו מזה עשורים".
בשלב הראשון יציעו בסטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, הוספת שמן זית למשקאות מוכרים כמו קפה הפוך ואייס קפה. "זה הופך את המשקה לעשיר יותר", מסר ל-CNBC סמנכ"ל השיווק של החברה בריידי ברויאר. "המילה שרבים השתמשו בה כדי לתאר את המשקה הייתה 'יוקרתי'". כמאה אנשים עבדו על פיתוח המשקאות הראשונים.
לדבריו, המשקאות החדשים יעזרו למשוך גם צרכנים בעלי מודעות בריאותית, זאת מכיוון שמחקרים מצאו שצריכת שמן זית יכולה לסייע לסובלים מדלקות ומחלות לב. בחברה מתכוונים לקדם את המשקאות החדשים באמצעות שילוט חדש והצעת טעימות, כשהתקווה היא שהם יהפכו לחלק משמעותי מהמכירות.
המהלך הוא ככל הנראה היוזמה האחרונה מצידו של שולץ, שחזר לתפקיד המנכ"ל לתקופה זמנית שאמורה להסתיים באפריל הקרוב, אז יחליף אותו לקסמן נארסימאהן. שולץ הכריז כבר בספטמבר כי הוא "לעולם לא יחזור" לתפקיד מנכ"ל ענקית הקפה. בקשר להוספת שמן הזית ציין: "במשך יותר מ-40 שנה אני לא זוכר רגע שבו הייתי נלהב יותר".