סגור
ארנון שפירא מנכ"ל יוניליוור ישראל הנכנס
ארנון שפירא מנכ"ל יוניליוור ישראל הנכנס (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

אחרי ארבע שנים: יוניליוור ישראל שבה לניהול ישראלי - ארנון שפירא ימונה למנכ"ל

שפירא הצטרף ליוניליוור ב-2004 ובתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל המכירות; החל ממאי יחליף את ג'ם יוקסל, יליד טורקיה, שיקודם לתפקיד מורחב בהנהלה האזורית של יוניליוור העולמית; קודמתו ענת גבריאל כיהנה בתפקיד 6.5 שנים

ארנון שפירא, סמנכ"ל המכירות של יוניליוור ישראל, ימונה לתפקיד מנכ"ל החברה החל מה-1 במאי 2024 ויחליף את ג'ם יוקסל, אשר שימש כמנכ"ל החברה בארבע השנים האחרונות.
שפירא הצטרף ליוניליוור ב-2004 במסגרת תכנית העתודה הניהולית של החברה, ומאז מילא שורה של תפקידים מגוונים בשיווק ובמכירות, בישראל ובמטה החברה באירופה.
בתפקידו האחרון כסמנכ"ל המכירות מילא תפקיד מרכזי בקידום הפעילות העסקית של החברה והוביל תהליכים של חיזוק הקשר מול הלקוחות והשותפים והאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון.
לשפירא תואר BA בכלכלה ותואר LLB (משפטים), שניהם מאוניברסיטת תל-אביב. הוא בוגר תכנית המנהיגות הבכירה של ארגון מעוז, והתכנית למנהלים של בית הספר למנהל עסקים בהרווארד.
יוקסל, אשר התמודד במהלך כהונתו עם סכסוך מסחרי כבד עם שופרסל, שפגע בנתח השוק של החברה, יקודם לתפקיד מורחב בהנהלה האזורית של יוניליוור העולמית.
יוניליוור ישראל מעסיקה כ-2,000 עובדים בארבעה מפעלים בערד, צפת, עכו וחיפה, ובמטה החברה בלוד. היא מייצרת כ-85% ממוצריה בישראל ועל מותגיה הבולטים בתחומי המזון, הגלידה והטואלטיקה, נמנים תלמה, קליק, פינוק, בדין, Dove, Axe, הלמנ'ס, קנור, גלידות שטראוס ומגנום.
מדובר בפעם השניה בה יוניליוור העולמית, מחליפה מנכ״ל זר שמינתה בישראל, למנכ״ל ישראלי שצמח בחברה.
ב-2013 היתה זו ענת גבריאל שהחליפה את אנג'לו טרוקיה שמונה שנתיים קודם לכן כמנכ״ל יוניליוור ישראל והחליף את מוטי קרן הישראלי.
כהונתו הקצרה של טרוקיה היתה מאתגרת והתקיימה במקביל למחאה החברתית של 2011. טרוקיה היה אז הראשון מבין חברות המזון שהעלו מחירים אחרי המחאה החברתית והצעד יוחס לכך שלא העריך את התגובה הישראלית.
את גבריאל החליף ג׳ם יוקסל, שכאמור התמודד עם סנקציות מסחריות מצד שופרסל, שגררה אחריה קמעונאים נוספים, מה שפגע במכירות החברה.