סגור

הפרסום בדיגיטל מתחזק, טיקטוק - פלטפורמת העתיד

כך עולה מסקר המפרסמים של "קהילת מנהלי שיווק מצייצים" לשנת 2021, שנערך זו השנה הרביעית. על פי הסקר, הדיגיטל זכה השנה לתקציב הפרסום הגדול ביותר, לצד קידום ממומן ומשפיענים. בשנת 2022 תקציב הפרסום בדיגיטל צפוי לגדול משמעותית

הפרסום בדיגיטל ממשיך לשמור על מקומו בפסגה, כך עולה מסקר המפרסמים הגדול של "קהילת מנהלי שיווק מצייצים", שנערך זו השנה הרביעית בשיתוף חברת הסקרים Segmanta. למעלה מ-85% מאנשי השיווק העידו כי בשנת 2021 הדיגיטל נהנה מנתח התקציב המשמעותי ביותר, זאת בהשוואה לאשתקד אז העידו כ-81% מהמשיבים כי השקיעו את הנתח הגדול ביותר מתקציב הפרסום שלהם בדיגיטל. מתוצאות הסקר עולה עוד כי כ-35% מהמשיבים רוכשים ישירות את המדיה הדיגיטלית שלא דרך משרדי פרסום, כ-29% רוכשים מדיה דרך משרד פרסום, כ-19% דרך סוכנות מדיה וכ-11% לא רוכשים מדיה כלל.
הסקר בחן מגמות פרסום בשנה החולפת ושפך אור על העדפות המפרסמים עם הפנים קדימה ל-2025. מבין 500 נשות ואנשי שיווק ופרסום שענו עליו, 41% הם מנהלי שיווק (לעומת 34% בשנת 2020), 10% מנהלים בכירים, 8% מנהלי דיגיטל, מהם כ-16% מתחום מוצרי הצריכה (לעומת 14% אשתקד) והשאר עובדי תעשיות מזון, קמעונאות, בריאות, עמותות, פיננסים, גופי ממשלה, חברות אופנה ומוסדות לימוד.
3 צפייה בגלריה
טיקטוק טיק טוק TikTok בייטדאנס ByteDance
טיקטוק טיק טוק TikTok בייטדאנס ByteDance
אפליקציית טיקטוק
(צילום: רויטרס)

כוחם העולה של המשפיענים

מרבית המשיבים בסקר העידו כי המדיה הבולטת ביותר בה התכוונו לפרסם את תקציב הפרסום הגדול ביותר ב-2021 היא הדיגיטל (84%), זאת לעומת 27% שהשיבו כי התקציב הפרסום הגדול ביותר יושקע בטלוויזיה. התקציב השלישי הגדול והמפתיע ששומר על יציבות משנה קודמת הוא תקציב המשפיענים (25%) - 1 מתוך 4 אנשי שיווק העידו כי התקציב הגדול ביותר השנה היה תקציב המשפיענים. כמו כן, כ-23% מהנשאלים הפנו חלק מהתקציב לפרסום בקהילות.
כאשר נשאלו המשיבות והמשיבים על המדיות שפרסמו בפועל ב-2021 - הנתח הגדול והמשמעותי ביותר ממשיך להיות הדיגיטל (90%) לצד קידום תוכן ממומן (45%) ומשפיענים (41%), הטלוויזיה זוכה ב-41% ויתר המדיות המסורתיות משתרכות מאחור.

העדפת המפרסמים בדיגיטל ב-2021 - גוגל ומטא (פייסבוק) בראש

באיזה פלטפורמות דיגיטל פרסמו אנשי השיווק ב-2021? ניתן לראות דומיננטיות בפלטפורמות הפרסום של מטא (פייסבוק) וגוגל - 90% בחרו לפרסם בפייסבוק, 75% באינסטגרם, 74% בגוגל ו-49% ביוטיוב, 27% בלינקדאין, 27% טאבולה, 23% אאוטבריין ו-22% בטיקטוק. קבוצת ידיעות אחרונות מובילה אף היא עם פילוח של כ-36% מהמשיבים ב-ynet ו-19% בכלכליסט.
3 צפייה בגלריה
מנהלי קהילת השיווק 'מנהלי שיווק מצייצים' מימין לירן פורמן איילת שורץ טל ספיבק אמיר שניידר קרן נהיר
מנהלי קהילת השיווק 'מנהלי שיווק מצייצים' מימין לירן פורמן איילת שורץ טל ספיבק אמיר שניידר קרן נהיר
מנהלי קהילת השיווק 'מנהלי שיווק מצייצים' מימין לירן פורמן, איילת שורץ, טל ספיבק, אמיר שניידר וקרן נהיר
(צילום: יח"צ)

הטרנספורמציה הדיגיטלית כבר כאן

השינוי הגדול ביותר היה כאמור הסטת תקציבים לדיגיטל (43% מהמשיבות והמשיבים), לצד פיתוח מוצרים שונים, הרחבת קטגוריות ועדכונים בתוכניות המבצעים. כשהמשיבים נשאלו כיצד ישתנה התקציב ב-2022 עבור סוג המדיות, העידו מרביתם כי תקציב הדיגיטל יגדל משמעותית (מעל 40%), תקציב הטלוויזיה יגדל בצורה מתונה ותקציבי המדיות המסורתיות ייקטנו או ללא הבדל.

2022 שנת ה-UGC - המשפיענים והקהילות

כאשר נשאלו המשיבים מבין כלי הדיגיטל, מהם הכלים שיקבלו תהודה משמעותית וקשב של אנשי השיווק - ציינו אנשי השיווק כי אלה יהיו הקהילות והמשפיענים (כ-40% מהמשיבים ציינו זאת בבחירה).
עם הפנים ל-2022 מרבית המשיבות והמשיבים, יפרסמו בפלטפורמות הדיגיטליות של מטא (84%), אינסטגרם מקבוצת מטא (פייסבוק) - 75%, גוגל - 72%, יוטיוב 54% וטיקטוק עם 38%.
העדפת המפרסמים לפרסום באתרים בשנת 2022 - Ynet בראש ; אחד מתוך 3 נשות ואנשי שיווק: לא נפרסם באתרים הישראליים
על פי הסקר, אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות ימשיך להוביל את הרשימה גם בשנה הבאה. מבין האתרים הכלכליים, כלכליסט מוביל את המגמה (25%) ואתר ערוץ הספורט הוא האתר המוביל בקטגוריית הספורט עם 13.5% מהמשיבים.
3 צפייה בגלריה
מנהלי שיווק מצייצים מימין לירן פורמן טל ספיבק אמיר שניידר
מנהלי שיווק מצייצים מימין לירן פורמן טל ספיבק אמיר שניידר
מנהלי שיווק מצייצים מימין לירן פורמן, טל ספיבק ואמיר שניידר
(צילום: גדעון מרקוביץ)

טיקטוק פלטפורמת העתיד

כ-60% מהנשאלים השיבו כי פלטפורמת TikTok שזוכה לשיעור שימושיות גבוה מאוד בקרב קהלים צעירים היא פלטפורמת העתיד שבה המפרסמים יגדילו משמעותית את תקציב הפרסום. העדפה זו מובילה בפער ניכר על פני הפלטפורמות של מטא וגוגל שזוכות לשיעורים של כ-35% מהמשיבים והמשיבות.
1 מתוך 4 אנשי שיווק ציינו כי מטא (פייסבוק) תחלש, לצד טוויטר (17%) ולצד פלטפורמות קידום התוכן הממומן אאוטבריין (12%) וטאבולה (8%). בשאלה מדוע תחלש הפלטפורמה, השיבו כמעט מחצית מהם כי ב-2025 במטא (פייסבוק) ובאינסטגרם יהיו פחות משתמשים.
אמיר שניידר וטל ספיבק, שותפים מנהלים בקהילת "מנהלי שיווק מצייצים", התייחסו לתוצאות הסקר ואמרו: "מגפת הקורונה יצרה מציאות עולמית שונה, שגררה גם דפוסי צריכה עדכניים לחלוטין. הצרכנים אימצו את המציאות החדשה ודילגו לצרכנות שנת 2025. המפרסמים היו צריכים לעצור לרגע ולתכנן מסלול מחדש.
"ניתן לראות עלייה ועניין רב בפרסום באמצעות קהילות. הפרסום באמצעותן צלח מאוד בתקופת הקורונה ותעשיות רבות חתכו מתווכים והגיעו ישירות לדלת הצרכן דרכן. אנו מאמינים כי גם בשנה הבאה נראה התחזקות של מדיות דיגיטליות, אם כי כדאי לזכור שהדרך לליבו של הצרכן לאו דווקא עוברת באמצעות באנר אלא באמצעות כלים שלובים".
דניאל גולדינג, מנהלת פעילות חברת Segmanta בישראל, אמרה: ״זו השנה הרביעית ברציפות שאנו משתפים פעולה עם ׳מנהלי שיווק מצייצים׳ בכדי לסכם את שנת השיווק והפרסום בשוק הישראלי ולהבין לאן הרוחות ינשבו בשנה הבאה. שנה ייחודית ומאתגרת זו, ממשיכה להראות את המגמה הברורה שעולמות אלה פונים ומשקיעים את מירב תקציביהם – עולם הדיגיטל״.