סגור

המצב בשווקים שיגר את בעלי סטורנקסט לזרועות פורטיסימו

בעלי חברת המידע, ובהם ויקטור שמריך ועידו נויברגר, מוכרים אותה לקרן הפרייבט אקוויטי תמורת 180 מיליון שקל, במקום הנפקה שתוכננה לפי שווי מוערך של כ־200 מיליון שקל. לפי טיוטת התשקיף, הרווח הנקי של סטורנקסט ב־2021 עלה בכ־62%

חודש אחרי שפרסמו טיוטת תשקיף לקראת הנפקה, ויקטור שמריך ועידו נויברגר מוכרים את חברת המידע סטורנקסט לקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל תמורת 180 מיליון שקל.
טיוטת התשקיף שפרסמה החברה בחודש שעבר חשפה זינוק של 62.5% ברווח הנקי של סטורנקסט שהסתכם ב-11.4 מיליון שקל בשנת 2021, בהמשך לעלייה של 7.1% בהכנסות שהסתכמו ב-62.4 מיליון שקל. השיפור ברווח הושג מצמצום הוצאות מכירה ושיווק, כתוצאה משינוי מבני של מערך המכירות, מצמצום הוצאות מימון ועלייה בהכנסות מימון.
החברה צפתה כי הכנסותיה בשנת 2022 יצמחו ב-8.6% ל-67.8 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהרחבת שירותים ללקוחות קיימים וגיוס לקוחות חדשים. כמו כן, החברה צפתה שהרווח הגולמי יצמח בשיעור דומה של כ-8%, כך שהרווחיות הגולמית תישאר סביב כ-60% מהמכירות. ה-EBITDA שהסתכמה ב-2021 ב- 17.8 מיליון שקל צפויה לעלות השנה ל-18.2 מיליון שקל והרווח הנקי צפוי לעלות בכ-15% ל-11.7 מיליון שקל.
בחברה התכוונו לעשות שימוש בתמורת ההנפקה שהוערכה בעשרות מיליוני שקלים, לטובת יציאתה לשווקים חדשים בעולם, מה שמחייב אותה לגייס כוח אדם ייעודי וכן לצמיחת והתרחבות החברה באמצעות רכישות ומיזוגים עם חברות בתחומים שבהם היא פועלת.
סטורנקסט טכנולוגיות נמצאת בבעלות (97.61%) ווליו דאטה. את ווליו מחזיקים ויקטור שמריך, עידו נויברגר ודני רימוני (19.3% כל אחד), ושותפות ביתא דאטא (42%), בבעלות יורם שגיא, נשיא החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), גיא מלישקביץ המכהן כמנכ"ל החברה, דניאל מושיוף, יו"ר הדירקטוריון ובארי שקד, מייסד ריטליקס שהחזיקה בעבר בסטורנקסט.
החברה מחוברת לצורך איסוף נתונים לקופות של 2.650 חנויות מזון ופארם, המהוות כ-85% מהשוק המבורקד ומגלגלות כ-42.2 מיליון שקל בשנה. מדובר למעשה בגורם היחיד שנותן שירות לניתוח נתוני מכירות לספקים ולקמעונאים, אחרי שחברת נילסן העולמית ששלטה בשוק זה בישראל על לחדירת סטורנקסט, יצאה מהפעילות.
סטורנקסט החלה דרכה באפריל 1999, ויצאה לדרך בשנת 2000, אחרי שהשלימה את בניית הממשק הדיגיטלי הראשון שלה, שאפשר לה לספק שירותי דאטה, שאליו חוברו קופות של מספר חנויות מכולת. בשנת 2002 היתה החברה מחוברת כבר ל-250 מכולות, ובתוך ארבע שנים הכפילה את הכמות.
במקביל, בשנת 2001 רכשה סטורנקסט את חברת טריידאנט, שבאמצעותה פיתחה פלטפורמה שאיפשרה לחבר באופן דיגיטלי בין רשתות השיווק לבין הספקים שלהן וכן לתת שירותים במסגרת תחום אוטומציית B2B (פעילות מול בתי עסק - נ"ק). בשנת 2005 הרחיבה החברה את פעילותה משוק המזון והחלה לתת שירותים ללקוחות מתחומים אחרים ובהם למשרד הביטחון. שמונה שנים לאחר מכן, הקימה החברה עם שותף את סטורנקסט אסטרטגיה, שנותנת המלצות וכלים לקבלת החלטות עסקיות.