סגור
מפעל שטראוס בנצרת
מפעל שטראוס בנצרת (צילום: נחום סגל)

עברו את היעד: 3 חודשים אחרי שנסגר בשל סלמונלה, מפעל הממתקים עלית טרם נפתח מחדש

לאחר שבאפריל התגלתה סלמונלה במפעל עלית בנוף הגליל, משרד הבריאות החליט להקפיא את רשיון הייצור שם למשך שלושה חודשים. בשטראוס העריכו אז כי יעמדו במסגרת הזמנים, אלא שבחברה ביקשו לתעל את פסק הזמן שנכפה עליהם לצרכים אחרים

למרות שחלפו שלושה חודשים בדיוק מאז התליית רשיון היצרן של מפעל הממתקים עלית בנוף הגליל ב-28 באפריל, בשטראוס עדיין לא יודעים מתי יחזרו לייצר.
באפריל האחרון התגלה חיידק הסלמונלה במפעל לייצור שוקולד נוזלי המשמש חומר גלם לייצור מוצרי שוקולד שונים במפעל. בעקבות כך, ביצעה החברה בשלב הראשון ריקול למוצרי שוקולד שיוצרו חודשיים קודם לכן ובהמשך הרחיבה את הריקול לכלל מוצרי המפעל. ביקורת שערכו ראשי משרד הבריאות במפעל באותו שבוע הובילה להתליית רשיון הייצור למשך שלושה חודשים, או עד שהחברה תתקן את הליקויים שנמצאו בביקורת.
בשטראוס העריכו אז כי יעמדו במסגרת הזמנים שקבע משרד הבריאות וישובו לייצר בתוך שלושה חודשים. אלא שבחברה ביקשו לתעל את פסק הזמן שנכפה עליהם, לבצע שיפוצים והשקעות שתוכננו להתבצע בעתיד. במסגרת זאת, הוחלט על מגוון שינויים ובהם החלפת הריצוף, צביעת המפעל והחלפת הגג. בנוסף, במהלך התקופה התמודדה החברה עם נפילה של עובד של קבלת השיפוצים שהביאה למותו, והדבר הקפיא את השיפוצים במפעל למשך כשבועיים.
אחרי שיעברו את ביקורת משרד הבריאות ויקבלו חזרה את רשיון הייצור, בשטראוס צפויים לשוב לייצר בשבועיים הקרובים, אולם חזרת המוצרים לחנויות צפויה להיות אטית.