סגור

FT
מנכ”ל וורנר מדיה: "זה מרוץ תלת־ראשי. נהיה מהחברות שמשקיעות באגרסיביות בסטרימינג"

ג’ייסון קילאר, מנכ”ל וורנר מדיה, בעלת השירות HBO מקס, מצהיר כי יילחם בנטפליקס ובדיסני פלוס וישקיע 17 מיליארד דולר בתכנים ב־2022

מנכ"ל וורנר מדיה, ג’ייסון קילאר, מסמן יעדים בריאיון שהעניק ל”פייננשל טיימס”. לדבריו, שירות הסטרימינג של החברה, HBO מקס, "התקדם משמעותית" ב־2021 והרוויח מקום לצד דיסני ונטפליקס כמובילים של מלחמות הסטרימינג. HBO מקס צפוי להיכנס בקרוב גם לישראל.


"יהיה זה הוגן לומר שזה מרוץ תלת־ראשי בקרב המובילים", אמר קילאר. "כשמסתכלים על מספרי המנויים בארצות הברית, רואים ירידה מסוימת אחרי שלושת הראשונים".
2 צפייה בגלריה
השחקן ג'רמי סטרונג מתוך הסדרה היורשים פנאי
השחקן ג'רמי סטרונג מתוך הסדרה היורשים פנאי
ג’רמי סטרונג ב”יורשים”. דיסני פלוס צומחת בקצב מהיר בהרבה
(צילום: באדיבות YES)
בתחילת החודש דיווחה החברה כי מספר המנויים ב־HBO מקס טיפס בסוף 2021 ל־74 מיליון, עלייה מ־61 מיליון מנויים ב־2020. עם זאת, אנשים המשלמים עבור ערוץ הטלוויזיה של HBO מקבלים גישה בחינם גם לשירות הסטרימינג. אולם על אף ההתלהבות של קילאר, HBO מקס עדיין משתרך הרבה מאחורי נטפליקס ודיסני, שדיווחו בתחילת אוקטובר על 214 מיליון ו־118 מיליון מנויים, בהתאמה.
הנתונים של וורנר כוללים כאמור הסתייגות: 74 מיליון המנויים של שירות הסטרימינג כוללים אנשים שמשלמים עבור ערוץ הכבלים של HBO. החברה מעודדת את הלקוחות האלה להירשם ל־HBO מקס, שאותו הם מקבלים בחינם. לפי קילאר, "הרוב הגורף" של 74 מיליון המנויים משתמשים ב־HBO מקס, אך הוא לא סיפק פרטים מעבר לכך.
וורנר נכנסה לזירת הסטרימינג ב־2020, אז השיקה את HBO מקס, על רקע המאמצים של חברות המדיה המסורתיות להתחרות בנטפליקס ולהבטיח את מקומן בעולם הבידור הדיגיטלי. אולם לשירות הסטרימינג היתה התחלה אטית, אף שהוא מחזיק בפורטפוליו תכנים מהמוערכים בתעשייה, ובהם ההפקות של אולפני הסרטים והטלוויזיה וורנר ברדרס, רשת HBO ושורה של ערוצי טלוויזיה בכבלים כמו CNN. השירות סבל במשך כמה חודשים מכשלים טכניים.
בשנה האחרונה הצטרפו לחברה 13 מיליון מנויים, הודות לתכנים שהיא מציעה, כמו עונות חדשות ל”יורשים” ו”לא בטוחה”, ולאסטרטגיה נועזת להעלות את כל סרטי וורנר ברדרס ל־HBO מקס בלי לגבות תשלום נוסף.

2 צפייה בגלריה
אינפו HBO רוצה להדביק את הפער מנטפליקס
אינפו HBO רוצה להדביק את הפער מנטפליקס
אינפו HBO רוצה להדביק את הפער מנטפליקס

בדיסני פלוס דיווחו באוקטובר על עלייה של 44 מיליון מנויים, לעומת השנה הקודמת, ל־118 מיליון, קצב צמיחה מהיר בהרבה. אולם שירות הסטרימינג של דיסני זול משמעותית מ־HBO מקס, וזכה לדחיפה ניכרת מהכניסה להודו, שם המנויים משלמים פחות מדולר בחודש. קילאר אמר בריאיון כי בוורנר מתכוונים להשקיע השנה מעל 18 מיליארד דולר בתכנים במטרה לעמוד בקצב של היריבות. לפי חישובים שערכו ב”פייננשל טיימס”, שמונה קבוצות המדיה המובילות בארצות הברית מתכננות להוציא השנה 115 מיליארד דולר לפחות על סרטים חדשים ותוכניות טלוויזיה, וזאת במטרה לרפד את שירותי הסטרימינג שלהן.
דיסני צפויה להוציא ב־2022 מעל 33 מיליארד דולר, ונטפליקס יותר מ־17 מיליארד דולר. "האנשים בעמדות הללו משקיעים באגרסיביות", הסביר קילאר. "אנחנו אחת החברות הללו".
עד כה HBO מקס לא הצליח להיכנס לבריטניה בשל חוזה רישוי עם סקיי. על כך אמר קילאר: "השאיפה שלנו היא להביא את HBO מקס לבריטניה. אני מנסה לא להיות זהיר מדי בנוגע לזה, אך יש לנו חוזה שחשוב לנו".
הבעלות על וורנר מדיה צפויה להשתנות שוב, בפעם השנייה בתוך שלוש שנים. זאת לאחר שבמאי הודיעה AT&T על כוונתה לפצל את וורנר מדיה ולמזג את החטיבה עם דיסקברי, שלוש שנים בלבד לאחר שרכשה את החברה. המהלך מייצג נסיגה של חברת הטלקום מהוליווד.
העסקה צפויה להיסגר השנה בהתבסס על קבלת אישור הרגולטורים. המגעים של AT&T לפצל את וורנר מדיה התבצעו ברובם מאחורי גבו של קילאר, וההערכה היא שיעזוב את החברה לאחר סגירת העסקה. אולם כשנשאל על תוכניותיו, ענה קילאר בטון מוחה: "שואלים אותי את זה הרבה. עוד לא שיתפתי בתוכניות שלי, אך אעשה זאת בהמשך השנה".