סגור
דני רופ על סט הצילומים
דני רופ על סט הצילומים (צילום: אלון מאור)

לא רק פרזנטור, שגריר

דני רופ שהחל את הקריירה שלו כחזאי בערוץ 1 המיתולוגי, הפך בשנים האחרונות למנחה של תוכניות כלכליות מובילות. הבחירה בו לפרסם בית השקעות היתה כמעט מובנת מאליה

הישראלים אוהבים לקנות מוצרים ושירותים מסלבריטאים, המגמה הזאת הולכת ומתחזקת עם התנופה של הרשתות החברתיות.
סחף אדיר של דמויות מוכרות שקופצות לנו פתאום על מסכי הטלוויזיה, אתרים ורשתות חברתיות ומנסות הרבה פעמים בהומור, חן ויצירתיות, לשכנע אותנו לקנות מוצרים של מותגים מוכרים. ברשתות החברתיות המשפיענים הולכים ומתחזקים וצוברים עוד ועוד תנופה וצפיות. כשאתה מעוניין לבנות מותג, עליך ללכת עם הטרנדים ולא נגדם.
אם במשך שנים שימוש בפרזנטורים היה מקובל בעיקר בתעשיות צרכניות כמו רכב, ביגוד ומזון, בעשור האחרון גם עולמות ההשקעה החלו לשלב דמויות מפורסמות. עוד לפני כשני עשורים, בין הראשונים שעשו את זה היו הבנקים הגדולים, כשאחת הפרסומות הזכורות הייתה של יאיר לפיד לבנק הפועלים, כשלימים הוא הפך לראש הממשלה ויו"ר יש עתיד. היום קשה לראות קמפיין לבנק גדול בלי דמות מוכרת.
1 צפייה בגלריה
סתיו נמש סמנכל שיווק ב אינווסטו קפיטל
סתיו נמש סמנכל שיווק ב אינווסטו קפיטל
סתיו נמש, סמנכ"ל שיווק באינווסטו קפיטל
בשנים האחרונות, בתי ההשקעות אפילו הגדילו וגייסו כוכבים מחו"ל כמו למשל מיטב דש בפרסומת של דיוויד שווימר מחברים. ילין לפידות חיבר את הישראליות עם ליאור אשכנזי, קרן מור הגיעה לבית ההשקעות מור והרשימה עוד ארוכה. מאחורי המהלכים עומד הרצון למעבר ממותג גדול, למותג שמכירים בכל בית ובית. האסטרטגיה הזאת של חיבור קהלים רחבים אל המותג דרך פרזנטור מוכר, מוכיחה את עצמה.
אחת השאלות הכי חשובות שעולות הרבה פעמים איך לבחור את הפרזנטור שיהיה המתאים ביותר למוצר שלכם ושידע להעביר את המסרים שלכם בצורה המשכנעת והטובה ביותר?
לבתי ההשקעות הפרזנטורים הגיעו רק בשנים האחרונות, אולם, דווקא החשיבות שלהם בעולמות הללו היא גבוהה, הרבה יותר מתחומי הצרכנות שנשענים על מוצרים פיזיים שאפשר להרגיש ולהציג בפני עצמם. הרי, תחומי ההשקעות הם שירותים, שאין להם מימד מוחשי, לכן הצורך האנושי במוכרות והיכרות, פוגש את הפרזנטורים והצורך האנושי. קל הרבה יותר לספר שאתם עובדים עם בית ההשקעות שמייצג אותו ידוען, והוא משלים את הבחירה הנכונה באנשי המקצוע שאתם בחרתם.
מאחורי הבחירה, עמד הרצון לבחור פזנטור שמייצג את הערכים של המותג, מוכר, ייצוגי ובעל פרופיל גבוה. קחו למשל את דני רופ, מי שהתחיל את הקריירה כחזאי של המדינה ובשנים האחרונות הוא אחד ממנחי התכניות הכלכליות הכי מוכר על המסך של כולנו.
ההיכרות עם רופ החלה מאחורי הקלעים של מסך הטלויזיה בתוכנית מאחורי הכסף שהנחה בערוץ 13, עת בה הוזמן נועם שפלטר, ממייסדי החברה, כמומחה כלכלי. רופ ושפלטר מצאו הרבה מאוד נושאים משותפים לשיחה, נפגשו גם אחרי התוכנית מספר פעמים וראו שהם חולקים יחד הרבה דברים במשותף.
לא מדובר בעוד פרזנטור שרק מדקלם את המסרים של המותג, אלא המטרה שלנו היא שרופ ישמש גם כמשקיע ושגריר לכל דבר. זאת הגדרה מחדש של יחסי פרזנטור-מותג. מדובר ביחסים יותר סינרגטיים. רופ עובר לקדמת הבמה בכל המובנים, הוא יסייע בגיוס משקיעים בשטח בזכות הקשרים הרבים שיש לו, ישתתף בכנסים שנערכים עם לקוחות ואף יכיר אותם באופן אישי.
גישה חדשה לפרנזטור - לא רק שלט חוצות או פרסומת
כשיצאנו למהלך רצינו שרופ יהיה חלק אינטגרלי מהחברה והמותג, ולא רק מי שמופיע בפרסום. חשבנו על פרזנטור שיהיה הפנים ויקרין על המותג, אבל גם ישתלב בתוך הפעילות השוטפת של החברה, מתוך הבנה שהאמינות והחיבור צריכים להיות גדולים יותר מאשר, רק חיוך על שלט חוצות. השקעה היא החלטה רגשית, פרזנטור נועד לחזק אותה פסיכולוגית, סוגיות תפסיתיות וערכיות.
בכלל, אחרי שפוגשים ומכירים את המייסדים של החברה, נועם שפלטר ואוהד ארד, שצברו בשני העשורים האחרונים קילומטרים של ניסיון בנדל"ן, מחפשים גם את הזהות והשייכות. רופ מייצר את השייכות והמוכרות ובכל הנוגע לזווית המקצועית, יהיו בקדמת הבמה המייסדים.
הגישה הזאת הגיעה מתוך הבנה שתחום השקעות נדל"ן בחו"ל דורש הנגשה והגשה. אחרי שבשנים האחרונות הענף הגיע לבתים רבים בישראל, הוא מבקש לבצע את המקפצה הבאה לתודעה הציבורית ולשייכות, כמו בתי ההשקעות הגדולים בישראל.
בעזרת דני רופ, אנחנו מתכננים להגיע לכל בית. כיום המספרים מדברים על 1 מתוך 5 משפחות שהתעניינה או ביצעה השקעה בפרויקט נדל"ן בחו"ל. רבים מחפשים להגדיל את ההון המשפחתי שלהם ולגוון השקעות, אז אחרי שהם רכשו את דירת המגורים שלהם, שמרו את קרן החירום בבתי ההשקעות והתקדמו עם המשכנתה, הם מגיעים לבחון גם השקעות קבוצתיות מעבר לים וזה קורה יותר ויותר.
כל זה קורה כאשר רכישת דירה נוספת להשקעה בישראל הופכת נגישה פחות ופחות, הקהל הרחב מחפש אלטרנטיבה, אבל הוא לא מכיר מספיק. הוא זקוק לדמות שתחבר בינו, לבין עולם חדש של השקעות. רופ, שכבר נמצא כמעט 4 עשורים על מסכי הטלויזיה עוד מימי הערוץ ה-1, מכוון בדיוק למאסה הקריטית של קהל המטרה, בני ובנות 60-30 שראה אותו לאורך השנים על המסך.
רופ ביצע באופן אישי השקעות מהסוגים הללו, יודע לבחון אותן, להנגיש ולהגיש תוכן כלכלי לציבור הרחב ומכאן החיבור הטבעי. הכניסה של פרזנטורים לעולמות של השקעות נדל"ן, רק התחילה ונראה שחברות נוספות שמנהלות פרויקטים בהיקפים גדולים, כמו טיילת העיר ניו יורק, בניית שכונות ומרכזים מסחריים, יבינו את החשיבות שבהנגשת התחום לקהלים יותר רחבים. האבולוציה שהתרחשה בפיננסים ובנקאות מגיעה גם לעולמות הפיננסים החדשים, בדרך אל הציבור הרחב.
סתיו נמש הוא סמנכ"ל השיווק של בית להשקעות אינווסטו קפיטל המתמחה בהשקעות נדל"ן בארה"ב ופורטוגל