סגור

י.ד. עסקים תובעת 21 מיליון שקל ממשווק שמפניה דום פריניון

התביעה נגד התאגיד הצרפתי Lvmh Moet Hennessy בטענה להפרה בוטה של הסכם הסכם הזיכיון הבלעדי, שבאה לידי ביטוי בהפסקה פתאומית של ההתקשרות לאחר כשלושה עשורים

יבואנית האלכוהול י.ד. עסקים, בבעלות דוד בבלי, תובעת 21.2 מיליון שקל מ־Lvmh Moet Hennessy, תאגיד צרפתי המשווק מותגי אלכוהול, ובהם קוניאק הנסי ושמפניה דום פריניון. התביעה הוגשה לאחר שהתאגיד הצרפתי העביר את הזיכיון להפצת המוצרים מי.ד. עסקים לחברת איי.בי.בי.אל ספיריט, חברה־בת של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל).
התביעה הוגשה גם נגד איי.בי.בי.אל.אס ונגד יוסי ברזילי, נציג התאגיד הצרפתי בישראל, בטענה להפרה בוטה של הסכם הסכם הזיכיון הבלעדי, שבאה לידי ביטוי בהפסקה פתאומית של ההתקשרות לאחר כשלושה עשורים. לטענת בבלי, סיום ההתקשרות נעשה ללא הודעה מוקדמת, תוך הפרה בוטה של התחייבות להמשך התקשרות למספר שנים נוספות, בעקבות השקעת מיליוני שקלים על ידי בבלי בשנים האחרונות.
לטענת בבלי, לפני כשנתיים הודיע לו התאגיד הצרפתי על החלטתו: "סיום ההתקשרות תוכנן במשך זמן ממושך, כאשר לצורך כך רקחה הנתבעת מזימה מתוכננת היטב, בה היו מעורבים ברזילי וחברת קוקה קולה, שהפכה בעצמה ליבואנית והמפיצה הבלעדית של מוצריה. פעלו לשדל עובדים אצל י.ד עסקים לתפור תיק על התובעת, שישמש את הנתבעת ליום פקודה, עת היא מפילה בפתאומיות ותוך הפרת התחייבות את פצצת סיום ההתקשרות וכך לגנוב סודות מסחריים ולהעבירם לקוקה קולה”.
לפי התביעה, מכירות מוצרי התאגיד הצרפתי בארץ הסתכמו ב־2018 ב־27.2 מיליון שקל, לעומת 20.9 מיליון ב־2017 ו־20.9 מיליון ב־2016. לטענתה, לפני שמונה שנים דרש התאגיד לעבור למודל שצמצם את רווחיות י.ד. ל־30% מהמכירות לעומת 40% לפני כן.
ממואט נמסר: "תביעה משוללת בסיס שהוגשה נגד נתבע לא נכון וערכאה משוללת סמכות".
נורית קדוש