• תפריט
חדשות נדל"ן

אור ירוק לפרויקט של בסר במזרח ת"א: המחוזית דחתה ערר התושבים בשכונת תל חיים

ועדת הערר המחוזית של תל אביב דחתה את הערר שהגיש ועד תושבי שכונת תל חיים נגד פרויקט פינוי-בינוי ברחוב דרך הטייסים בשכונת יד אליהו בתל אביב; התכנית מציעה להרוס 72 יח"ד ולבנות 260 יח"ד

דותן לוי 17:0403.10.18

הוועדה המחוזית של ת"א דחתה את התנגדותם של חלק מתושבי שכונת תל חיים לפרויקט פינוי בינוי המתגוררים בסמוך לפרויקט ברחוב דרך הטייסים 6,8,10 בשכונת יד אליהו .בכך למעשה נתנה הוועדה אור ירוק לקראת קבלת היתר הבניה לחברת בסר המקדמת את הפרויקט. התוכנית למתחם מציעה הריסה של שלושה מבנים הכוללים 72 יח"ד ובנייה של חמישה בניינים בני שבע עד תשע קומות, הכוללים 260 יחידות דיור.

 

שכונת תל חיים הסמוכה לפרויקט משתרעת על שטח (היקף) של 1.5 ק"מ ומוקפת בארבעה צירי תנועה ראשיים (הטייסים, משה דיין, לה גווארדיה והשלום). עיקר הטענות של התושבים הן לעניין עומסי התנועה הצפויים להערכתם כתוצאה מתוספת משמעותית של יחידות דיור בפרויקט זה ובפרויקטים נוספים בשכונות הסמוכות, ובעיקר ביד אליהו. לטענתם היקפי הבניה יובילו למצב שבו יווצרו פקקי תנועה שיקשו את היציאה מהשכונה.

 

עובד חוגי, יו"ר ועד השכונה אמר בדיון כי עיריית ת"א ביצעה מחטף לאחר ששינתה את התוכנית בניגוד להחלטה קודמת שקבעה כי יש לנטרל את הפרויקט מהשכונה, כך שהכניסה והיציאה אליו תהיה מדרך הטייסים. נציג הוועדה המקומית בדיון התייחס לכך ואמר כי מדובר רק בהצעה שהועלתה ונבחנה ביסודיות על ידי הוועדה והצוות המקצועי.

 

פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים (ארכיון) פרויקט פינוי בינוי בגבעתיים (ארכיון) צילום: אוראל כהן

 

עוד טענו המתנגדים, כי אף על פי שהתכנון המוצע סביר ומקובל על הוועדה המקומית, יש לצמצם את מספר היחידות המוצע משום שלעמדתם גם לאחר הצמצום יהיה הפרויקט כדאי מהבחינה הכלכלית. לגבי זה אמר בדיון נציג מנהל ההנדסה בעיריית ת"א, "התפיסה בת"א היא שהתכנון מוביל, ולמעשה אם התכנון נכנס לסיטואציה שהוא לא מצליח להתקדם אז אולי באמצעים כלכליים אפשר לעזור...לטעמי פה לא נדרשת בדיקה כלכלית".

 

עוה"ד מירה בורנשטיין ויוסי קליין ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון המייצגים את בעלי 72 בעלי הדירות, ציינו בדיון כי אחת התועלות בתכנית היא קרן הונית שיקים היזם לצורך מימון תחזוקת הרכוש המשותף בפרויקט, כך שבעלי הדירות יוכלו לחזור לגור בשכונה בדירות החדשות שייבנו והקרן ההונית תסייע להם לשמור על רמתו הגבוהה של הפרוייקט.

 

כאמור, ועדת הערר דחתה את הערר תוך שהיא מציינת כי הצוות המקצועי סבר שההשפעה על התנועה זניחה וכי פתיחת דרך חדשה שמתוכננת במסגרת הפרויקט אמורה לסייע מבחינת עומסי תנועה. על פי ועדת הערר, התכנית תואמת לחלוטין את תכנית המתאר לעיר, תא/5000, תורמת למרקם העירוני ובמסגרת התכנית הוקצו 300 מ"ר למטרות ציבוריות. עוד קבעה הועדה כי בכל הנוגע לטענת העורר בקשר לצפיפות שנקבעה, מקובלת עליה "טענת הוועדה המקומית לפיהן מספר יחידות הדיור שנקבע סביר וראוי מההיבט התכנוני. התכנית מציעה צפיפות של 39 יח״ד לדונם, צפיפות שהינה מקובלת ורצויה בתכניות התחדשת עירונית באזור מרכזי בלב אזורי הביקוש המטרופוליניים והעירוניים... מקובלת עלינו אף עמדת הוועדה המקומית כי מספר היחידות המוצע סביר אף מבחינת ההיבט הכלכלי אך בהקשר זה נציין כי משעה שאנו סבורים כי מבחינה תכנונית מספר יחידות הדיור שנקבע סביר, אין מקום שהשיקול הכלכלי יכתיב את התוצאה התכנונית שנקבעה. השיקול הכלכלי הינו אחד השיקולים אשר יש להביא בחשבון, אך משהתוצאה התכנונית ראויה וכאשר קיים אינטרס לאומי לתוספת יחידות דיור, בוודאי שאין מקום כי שיקול זה יכתיב הפחתה במספר יחידות הדיור...".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x