שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
נדל"ן עולמי

בקרוב גם בישראל? כך ייראו ערי העתיד

כבישים ובתים חכמים, מערכת פינוי אשפה תת-קרקעית, חקלאות אנכית ועוד המצאות חדשניות. כך תיראה הסביבה העירונית בה אתם וילדיכם תחיו בעתיד

סוכנויות הידיעות 22:5418.11.13
אוכלוסיית העולם ממשיכה לצמוח ואיתה מתגברים החששות לגבי הידלדלות המשאבים ושינויי האקלים. יותר ויותר אנשים עוברים מן הכפרים לערים הגדולות בתקווה למצוא שם מקור פרנסה, והערים הולכות וגדלות ומתקשות לספק שירותים נאותים לתושביהן.

 

לפי נתוני האו"ם והארגון לחקר פיתוח הקיימות (Worldwatch), עד 2050, יתגוררו בעולם יותר מ-10.2 מיליארד אנשים כשיותר מ-70% מהם יגורו בערים. במקביל לצמיחת הערים צומחים גם האתגרים שהן יצטרכו להתמודד איתם: מאספקת דיור ומזון ועד לשמירה מינימלית על הסביבה.

 

אתר CNBC פרסם כמה מההמצאות החדשניות האחרונות שיאפיינו את הערים העתידיות:

 

כבישים חכמים

 

בניסיון לשפר את חוויית הנהיגה משרדי העיצוב סטודיו רוזנגארדה ו-Heijmans Infrastructure החליטו להתמקד במחלפים ולא במכוניות. מטרתם היא להפוך את הכבישים לבני קיימא ואינטראקטיביים כך שיתאימו לסיטואציות שונות. בין הרעיונות שעלו: הפיכת הכבישים לזוהרים בחושך וצבע שמגיב לתנודות בטמפרטורות כך שיזהיר מפני היווצרות קרח. רעיון נוסף הוא שימוש בסלילי השראה שימוקמו מתחת לשטח העליון של הכביש ויטעינו מכוניות חשמליות.

 

כבישים חכמים כבישים חכמים צילום: Daan Roosegaarde

 

בתים חכמים

 

הבית של העתיד יהיה "חכם" יותר, החל מאופן הבנייה שלו ועד לטכנולוגיות שבהן ישתמש. הערים האקולוגיות של היום בנו את המבנים על בסיס תקנות LEED, שפותחו על ידי מועצת הבנייה הירוקה האמריקאית ונועדו להפוך את המבנים לידידותיים יותר לסביבה וחסכוניים בצריכת משאבים. בעתיד, הטכנולוגיה תהיה בעלת תפקיד הולך וגדל בבתים החכמים, שכן היא תאפשר לבעלי הבתים להפעיל מכשירים חשמליים באמצעות שלט אחד, ויתרה מכך תפקח אחר צריכת החשמל והאנרגיה.

 

בית חכם. כל השליטה בחשמל באמצעות שלט אחד בית חכם. כל השליטה בחשמל באמצעות שלט אחד

 

ניהול אשפה תת קרקעי

 

האמרבי (Hammarby) היא עיר אקולוגית בפאתי שטוקהולם, שהוקמה על קרקע תעשייתית לשעבר. בלב הפרויקט עומד רעיון המיחזור. כל בניין כולל חדר מיחזור המצויד בפח המחובר ישירות לצינורות תת קרקעיים, שבמהירות של 70 קמ"ש מעבירים את האשפה לתחנת איסוף מרכזית, כך שאין יותר צורך במשאיות זבל. בשלב הבא הפסולת הופכת לדלק אורגני, שמשמשת לתדלוק האוטובוסים בעיר או לדישון המרחבים הירוקים בעיר.

 

מערכת אשפה תת-קרקעית מערכת אשפה תת-קרקעית

 

ניהול מים

 

העיר סונגדו בדרום קוריאה נבנתה מהיסוד על קרקע שהושבחה מהים הצהוב, והיא כוללת מערכת שמטרתה להפחית את כמות מי השתייה שבה העיר משתמשת לניקוי הרחובות ולהורדת מים בשירותים. כדי להשיג את המטרה הזו, העיר אוגרת ומאחסנת מי גשמים ומשתמשת בהם לצרכי השקיה, ניקוי רחובות והורדת מים במבנים מסחריים. העיר הקימה גם את תעלת מי הים הראשונה במדינה, שבה מי ים מטוהרים על ידי הוצאת הבוץ והחול מהם, תהליך שמונע מהם לקפוא בחורף.

 

סונגדו בדרום קוריאה סונגדו בדרום קוריאה

 

חקלאות אנכית

 

אמנם חקלאות אנכית היא לא רעיון חדש. אך בהתחשב בכך שלפי ההערכות עד 2050 יהיו עוד 3 מיליארד פיות נוספים להאכיל, כך שיהיה צורך בהעלאת ייצור המזון ב-70%, ויתרה מכך, מכיוון שיותר משני שלישים מהאוכלוסייה תתגורר בערים, בעוד ש-80% מהקרקעות העולמיות המתאימות לחקלאות כבר בשימוש, חקלאות אנכית נתפסת כתוספת בת קיימא לחקלאות המסורתית, כך לפי דיקסון דספומייה, מרצה לבריאות ציבורית באוניברסיטת קולומביה.

 

סינגפור, שסובלת ממקום מוגבל ואוכלוסייה צומחת, תומכת בטכנולוגיה מסוג זה, ומשמשת כאתר שבו הוקמה חוות החקלאות האנכית המסחרית הראשונה בעולם.

 

גידול אנכי של חסה גידול אנכי של חסה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x