סגור
פרויקט הגדנ"ע תל אביב שכירות ארוכת טווח
פרויקט הגדנ"ע בתל אביב לשכירות ארוכת טווח (ציפי לבי)

משרד הכלכלה: הטבות המס ליזמים שישכירו לפחות 10 דירות ל-15 שנים

ההטבות אושרו בכנסת כחלק מחוק ההסדרים שעבר בנובמבר 2021 ומיועדות לעודד פרויקטים לשכירות ארוכת טווח. ככל שהיזמים ישקיעו לתקופה ארוכה יותר, כך יגדל שיעור ההטבה

משרד הכלכלה באמצעות הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, ששייכת למשרד הכלכלה, הודיע היום (ב') על אישור הטבות מס לחברות ויחידים שיקימו פרויקטי מגורים שבהם שני שלישים מהדירות או 10 דירות לפחות (הגבוה מביניהם) יעמדו להשכרה לתקופה של 15 שנים לכל הפחות.
הרעיון הוא לעודד שוק להשכרת פרויקטים להשכרה ארוכת טווח ובו זמנית, להגדיל את הכלכליות של פרוייקטים אלה. יש להבהיר כי מדובר בשלב בירוקרטי מתקדם. מליאת הכנסת אישרה את חוק ההסדרים בחודש נובמבר 2021.
המסלול בנוי כך שככל שהבעלים יעמידו את נכסם לתקופת השכרה ארוכה יותר - כך הטבות המס יהיו משמעותיות יותר. ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס חברות מופחת בשיעור של 11%, במקום שיעור של 23% כיום (שיעור מופחת של 29% עבור יחידים). לאחר 5 שנים ועד 10 שנים למס חברות מופחת בשיעור של 9% (27.5% עבור יחידים). אחרי 10 שנים ועד 15 שנה לשיעור של 7% (25.5% עבור יחידים). מי שתמשיך להשכיר את הבניין לעד 20 שנה ומעלה תזכה למס חברות מופחת בשיעור של 5% בלבד (24% עבור יחידים).
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדובר בבשורה אמיתית שתאפשר לשוכרים ודאות וביטחון לשכור דירה לטווח ארוך, כמו בעולם. המהלך שיוצא לדרך היום יהפוך את השכירות ארוכת-הטווח בישראל לכדאית ליזמים תוך מתן הטבות מס לצד הגנה על השוכרים. ברצוני להודות לדרגים המקצועיים במשרדי האוצר והכלכלה בקידום המהלך, נמשיך להוביל צעדים נוספים להתמודדות בתחום הדיור״.
אסף גסטפרויד, שמאי מקרקעין ועורך דין, יו"ר מחוז חיפה והצפון בלשכת שמאי המקרקעין: "רפורמות מהסוג הזה אנחנו רואים כבר שנים רבות, כאשר הדבר היחיד שמשתנה הוא זהות שר האוצר שמכריז עליהן. לפעמים משתנה גם סוג המס. פעם מס שבח, פעם מס הכנסה, אבל עד כה הן לא הצליחו להשיג את היעד שלהן ולא מצליחות להביא לבניה משמעותית של דירות לשכירת ארוכת טווח, בטח לא בכמות שיכולה להשפיע (אפילו בצורה מינורית) על שוק הדיור להשכרה. המסלול הזה לא נועד לאנשים פרטיים משום שאנשים פרטיים לא מקימים פרויקטים עם לפחות 10 דירות להשכרה. המסלול הזה מיועד ליזמים, אבל יזמים ראו כבר הטבות דומות ועובדה שהם אינם מתקדמים עם פרויקטים כאלו. אני חושב שהסיבה העיקרית היא שהתשואה המתקבלת מדיור להשכרה אינה אטרקטיבית מספיק, בטח לא בהשוואה לפרויקטים של יזמות, שהם האלטרנטיבה לכסף. פרויקטים מהסוג הזה מתאימים בעיקר לקרנות השקעה, שמחפשות אלטרנטיבה לכסף, ומשקיעות בד"כ מיליארדי דולרים בפרויקטים כאלו מעבר לים".