סגור

נגמרה החגיגה: מחירי השכירות בניו יורק לא עוצרים

תקופת ההיצע המוגבר בעקבות מגפת הקורונה נגמרה, ומחיר שכר הדירה במנהטן עלה באפריל ב-39% - השיעור השנתי החד ביותר - לכמעט 4,000 דולר; במקביל היצע הדירות ברובע הצטמצם ב-77%, וכל זה עוד לפני השיא הצפוי באוגוסט

השכירות בניו יורק ממשיכה לעלות על רקע סיום התקופה של היצע מוגבר בזמן מגפת הקורונה.


לפי דו"ח של סוכנות הנדל"ן דאגלס אלימן, שכר הדירה החציוני במנהטן רשם באפריל את שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר אי פעם: עלה ב-38.7% ל-3,870 דולר. מדובר גם בעלייה של 6% לעומת מרץ 2022, ועלייה של 11% לעומת מרץ 2020, שנחשב לחודש האחרון לפני שהמגפה התחילה להשפיע על מחירי השכירות.

2 צפייה בגלריה
שרה ג'סיקה פרקר מכרה בית ווסט ווילג' מנהטן ניו יורק
שרה ג'סיקה פרקר מכרה בית ווסט ווילג' מנהטן ניו יורק
מנהטן, ניו יורק
(צילום: גטי )

מחירי השכירות לדירות בעלות חדר שינה אחד במנהטן רשמו את העלייה השנתית הגבוהה ביותר אי פעם - ב-33% לקרוב ל-4,000 דולר. מחיר השכירות לדירות יוקרה במנהטן, כלומר לנכסים בעשירון העליון של השוק, עלה ב-33% לעומת השנה שעברה ל-10,000 דולר.
עוד עולה מהדו"ח שבשל מלחמות מחירים כשליש מהשוכרים שילמו בסופו של דבר מחיר גבוה יותר ממחיר השכירות המבוקש. במקביל היצע הנכסים להשכרה במהנטן חווה ירידות שנתיות חדות, והצטמצם ב-77% לעומת השנה שעברה.
"באפריל ראינו זינוקים במחירים, וההערכה היא שעוד שיאים יישברו כי בכל שנה שוק השכירות מגיע לשיא באוגוסט", הגיב ג'ונתן מילר, נשיא ומנכ"ל חברת השמאות מילר סמואל.

2 צפייה בגלריה
ברוקלין ניו יורק זירת הנדל"ן
ברוקלין ניו יורק זירת הנדל"ן
ברוקלין
(צילום: scaerfsystem)


בברוקלין שכר הדירה החציוני טיפס לקרוב ל-3,000 דולר, הרמה השלישית הגבוהה ביותר אי פעם, לאחר עלייה של 14.7% לעומת אפריל בשנה שעברה. מחיר השכירות לדירות היוקרה ברובע עלה ב-18% ל-6,850 דולר, והמלאי נפל ב-84%. בדומה לכך, בצפון מערב קווינס נרשמה עלייה של 28.7% במחיר, והמלאי נפל ב-88.6%. מחירי השכירות של נכסי היוקרה שם עלו ב-15% לכ-6,000 דולר.