סגור

פרשנות
הפור כבר נפל, אבל העיקר שהשכנים מפרגנים

עלות המטרו מוערכת בכ־200 מיליארד שקל, ולאף אחד אין מושג מאיפה יגיע אותו סכום דמיוני; חפירה עד ראש העין, אזור שמרושת באינספור תשתיות, תגרע עוד כמה מיליארדים מהקופה הציבורית המרוקנת. וחשוב מכך: אחרי שנים של דיונים החליטו שהקו יסתיים בפתח תקווה. העניין סגור

צודקת ראש העין, העיר הכי צומחת במרכז הארץ שכוללת כבר 70 אלף תושבים, שרוצה שרכבת התחתית תגיע גם אליה. צודקות גם נתניה וחדרה, הכוללות יחד 320 אלף תושבים ומחזיקות תוכניות לעוד עשרות אלפי תושבים חדשים, שרוצות שימתחו עוד קצת את הקו הצפוני. בעולם מושלם, זה היה נפלא אם הרכבת התחתית היתה נוסעת מקריית גת עד קריית אתא, עמוק מתחת לאדמה והרחק מהפקקים.
אבל עולם מושלם היה למירי רגב אולי רק בצבא, שם אף אחד לא מחפש קשר בין הכנסות להוצאות. בעולם האמיתי, עלות המטרו מוערכת בכ־200 מיליארד שקל, ולאף אחד אין מושג מאיפה יגיע אותו סכום דמיוני. חפירה עד ראש העין, אזור שמרושת באינספור תשתיות, תגרע עוד כמה מיליארדים מהקופה הציבורית המרוקנת, שכבר סובלת מגירעון של מאות מיליארדים.
וחשוב הרבה יותר משאלת התקציב: הפור כבר נפל. אחרי שנים של דיונים החליטו שהקו יסתיים בפתח תקווה. זה כבר לא רלבנטי אם נכון להוסיף את ראש העין לרשימת הקווים. משילות אינה רק קבלת החלטות חדשות, אלא גם לא לסכל החלטות קודמות, ודאי לא כאלה שנמצאות בשלבים מתקדמים.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב שרת התחבורה
מירי רגב שרת התחבורה
מירי רגב. מאיפה יבוא התקציב?
(צילום: אוהד צויגנברג)
נדמה שרגב נהנית בעיקר לעשות בלגן ולשבור את הכלים. כמו האמירה הקודמת שלה, שלא תאשר את תוכנית המטרו אם לא יימצא תקציב לרכבת לאילת ולקריית שמונה. כך היא קוטפת מחמאות גם מהשכנים בראש העין וגם מתושבי פריפריה תמימים. אבל לפחות חלקם כבר מבינים שהמטרו ישרת אותם לא פחות מאשר את תושבי גוש דן הפקוקים, גם אם יצטרכו להתקרב אליו באוטובוס או ברכב פרטי.