סגור
מיכה קליין  מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים
מיכה קליין מנכ"ל חברת אפריקה ישראל מגורים (צילום: יובל חן)

תוצאות אפריקה ישראל: עלויות מימון עלו, 70% מהדירות נמכרו

החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2022. מהדו"ח עולה כי הלוואותיה חשופות להשפעת העליות בבנק ישראל על ריבית הפריים, שיחד עם עלייה במדד תשומות הבנייה והעלייה באינפלציה ובמדד המחירים לצרכן עשויים להשפיע לרעה ולשחוק את הרווחיות שלה בטווח הארוך

חברת אפריקה ישראל מגורים דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2022 כשברקע עליית הריבית והאינפלציה במשק המשפיעה על הביקוש לדירות. מהדו"ח עולה כי מרבית ההלוואות של אפריקה מגורים הן בריבית משתנה ולכן חשופות להעלאות הריבית של בנק ישראל ולהשפעת ריבית זו על ריבית הפריים. כל אלה, יחד עם עלייה במדד תשומות הבנייה והעלייה באינפלציה ובמדד המחירים לצרכן עשויים לפי החברה להשפיע לרעה ולשחוק את הרווחיות בטווח הארוך. לצד זאת, מציינים בחברה את המשך העלייה במחירי הדירות אשר עד עתה איזנו את השפעות הריבית ואולי אף ביטלו אותה.
עלויות המימון ברבעון זה קפצו מ־5.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021 ל־13.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022. בחברה מסבירים כי חלק מהעלייה נובעת מהשקעה של כספים נזילים שהושקעו באג"חים ובשל הירידות בשוק ההון הובילו להפסדים של 3.8 מיליון שקל. ברבעון השלישי מכרה החברה 119 דירות בהיקף של 335 מיליון שקל מהן 113 דירות בשוק החופשי ו־6 דירות מחיר למשתכן, לעומת 193 דירות ברבעון המקביל אשתקד שנמכרו בהיקף של 587 מיליון שקל. מחיר המכירה ברבעון זה משקף ירידה במחיר הדירה הממוצע, בעוד ברבעון זה המחיר עמד על כ־3.3 מיליון שקל (כולל מע"מ), ברבעון השלישי של 2021 עמד המחיר הממוצע של דירה בחברה על כ־3.5 מיליון שקל – ירידה של כ־7%. בחברה מסבירים שהירידה נובעת משינוי תמהיל הדירות ומכירת פחות דירות יוקרה.
הרווח הנקי ברבעון עמד על 28 מיליון לעומת 30 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021, ירידה של 7%. בסך הכל מכרה החברה 72% מכלל הדירות שלה הנמצאות בשיווק ובביצוע.