סגור
מגדל רסיטל בתל אביב.
מגדל רסיטל בתל אביב (צילום אוראל כהן)

בלעדי
עקב ליקוי בטיחותי: צו סגירה למגדל רסיטל בתל אביב שבנו האחים חג'ג'

רשות הכבאות שלחה את ההודעה החריגה על סגירת המגדל בן 31 הקומות, משום שבמהלך שריפה שפרצה בצהריים בארון חשמל בקומה ה-12 והתפשטה מערכות כיבוי האש לא פעלו. לא היו נפגעים. קבוצת האחים חג'ג': "אנו בודקים את המקרה, שככל הנראה אירע עקב שימוש לקוי של דיירי המגדל"

צו סגירה למגדל רסיטל בדרך מנחם בגין 156 בתל אביב, שבו מאות משרדים. ההודעה הדרמטית ויוצאת הדופן הזו, שחתומה על ידי אבי יהודה, מפקד תחנת תל אביב של רשות הכבאות וההצלה, נשלחה בשעות האחרונות למנהל המגדל בן 31 הקומות שנבנה על ידי קבוצת האחים חג'ג'. ההחלטה על סגירתו התקבלה בעקבות שריפה שפרצה בצהריים בארון חשמל בקומה ה-12 במגדל, ומשם התפשטה לארונות החשמל בקומות סמוכות.
כוחות הכיבוי שהוזעקו למגדל סרקו את קומת השריפה והקומות מעלייה לאיתור לכודים, שחררו את העשן וכיבו את מוקדי הבעירה במספר קומות. בחקירה שבוצעה אחר כך נמצא כי מערכות ההגנה מאש, שבהן בין היתר ספרינקלרים, והן אמורות לפעול באופן אוטומטי, לא פעלו. בעקבות זאת, בהנחיית מפקד המחוז, טפסר רונן מכטייב, ניתן צו לסגירת המגדל עד לתיקון כלל הליקויים.
בצו שהגיע לידי "כלכליסט" נכתב בהדגשה: "לאור הליקוי החמור שנתגלה הריני מורה על סגירת הנכס לאלתר ועל איסור כל שימוש, לרבות כניסה או פעילות בנכס, למעט לצורכי עבודות לתיקון הליקויים בסידורי בטיחות האש".

2 צפייה בגלריה
האחים צחי חג'ג' ועידו חג'ג'
האחים צחי חג'ג' ועידו חג'ג'
האחים צחי ועידו חג'ג'. ליקוי בטיחות חמור
(צילום: טל צ'יקורל)
עוד מובהר בצו כי "כי קיימים בנכס ליקויים בסידורי בטיחות האש. הליקויים יוצרים סכנה ממשית ומידית לשוהים בנכס, והדבר עשוי להעמיד בסכנה את הנכס בכללותו". ברשות הכבאות וההצלה מבהירים כי החזרה לפעילות המגדל תתאפשר רק לאחר בדיקה של נציג הרשות.
המגדל, שממוקם בתל אביב על גבול רמת גן בצמוד למגדלי הצעירים, נבנה על קרקע שבה שכן בעבר אולם האירועים רסיטל, והוא קיבל היתר אכלוס בספטמבר 2019. מאז האכלוס נציגות של בעלי המשרדים מנהלת מאבק נגד קבוצת האחים חג'ג' בטענה לליקויים במגדל. חברת בדק שהוזמנה על ידי הנציגים מצאה בין היתר ליקויים במעליות ובעיות איטום בשש קומות החניון שבגללן נוצרה חדירה של מי תהום.

2 צפייה בגלריה
 שריפה ב מגדל רסיטל תל אביב האחים חג'ג' המגדל נסגר על ידי רשות הכבאות
 שריפה ב מגדל רסיטל תל אביב האחים חג'ג' המגדל נסגר על ידי רשות הכבאות
הארון שנשרף במגדל רסיטל בתל אביב
(צילום: באדיבות כבאות והצלה לישראל)

מקבוצת האחים חג'ג' נמסר: "אנו בודקים את המקרה, אשר ככל הנראה אירע עקב שימוש לקוי של דיירי המגדל. המגדל נבנה על ידי קבלן מהטובים בענף, ונמסר לפני כשלוש שנים עם כל האישורים הנדרשים, לרבות כיבוי אש וחברת חשמל. אנו בטוחים שהתקלה תתוקן והכל יחזור לשגרה".