סגור

לראשונה אושרה התחדשות עירונית באשקלון: 210 דירות יתווספו לחמישה בניינים בשדרות שפירא

התוכנית בשדרות שפירא כוללת תוספת של 210 דירות בחמישה בניינים קיימים בני ארבע קומות ותוספת של עד ארבע קומות לכל בניין

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה להפקדה תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית באשקלון. התוכנית בשדרות שפירא כוללת תוספת של 210 דירות בחמישה בניינים קיימים בני ארבע קומות ותוספת של עד ארבע קומות לכל בניין. בנוסף לכך התוכנית כוללת ממ"ד וחיזוק וחידוש 160 דירות קיימות.
בשל ההיתכנות הכלכלית הנמוכה לא יתאפשר פינוי־בינוי, שעלותו גבוהה ומצריכה הוספת דירות חדשות רבות, שגם יוצרות עומס על התשתיות הקיימות, ולכן הוחלט על תמ”א 38 במסלול של חיזוק ובינוי, שעלותו נמוכה יותר והוא גם מעודד הישארות של האוכלוסייה המקומית.
1 צפייה בגלריה
הדמיה  תוכנית התחדשות עירונית ראשונה ב אשקלון
הדמיה  תוכנית התחדשות עירונית ראשונה ב אשקלון
הדמיית התוכנית
(ללא)
במינהל ההנדסה בעיריית אשקלון הוחלט לקדם את התוכנית בהליך רישוי מהיר כדי לקצר את טווח הזמנים עד קבלת היתר בנייה ולאפשר ליזם להתחיל בבנייה מהר ככל הניתן.
מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון תומר גוטהלף: "לאור הכדאיות הכלכלית בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון בכלל ובשכונת שמשון בפרט, זהו פתרון מצוין המשיג מספר מטרות. ראשית, מיגון המבנים, עניין הכרחי ומציל חיים במיוחד באשקלון; שנית, חידוש והרחבת דירות קיימות, תוספת מרפסות לרווחת הדיירים ושיפור המרחב בציבורי".
התוכנית, המקודמת על ידי עיריית אשקלון, בהובלת המינהלת להתחדשות עירונית, נערכה בידי האדריכל בנימין מגדמן.
ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "אנחנו מתקדמים עוד צעד חשוב במהפכת ההתחדשות העירונית בעיר אשקלון. החשיבות של התוכנית, כמו של תוכניות רבות נוספות שהעירייה מקדמת בתחום, היא במטרה לספק מענה לפערי המיגון הקיימים בשכונות הוותיקות ובמטרה לחדש אותן ולהעניק לתושבים סביבת מגורים חדשה יותר. כעירייה נעשה את כל הדרוש כדי להוציא לפועל את התכנית הזו במהירות האפשרית למען התושבים״.