סגור

איסתא תקים מרלו"גים בהשקעה של יותר מ-300 מיליון שקל

החברה הודיעה על החכרת מבנה לוגיסטי על שטח בן 24 דונם בתימורים בהשקעה של 220 מיליון שקל, עבור דמי שכירות חודשיים של 20 מיליון שקל. בנוסף תקים מרלו"ג בהשקעה של 83 מיליון שקל בבאר טוביה

חברת איסתא ליינס דיווחה בשבוע שעבר על עסקה להחכרת מתקן לוגיסטי (מרלו"ג) הממוקם על שטח של 24 דונם במושב תימורים, בתמורה לדמי שכירות חודשיים של 20 מיליון שקל.
איסתא, ששותפה במחצית מהשטח, תקים עבור החוכר את מבנה המרלו"ג בהשקעה שנאמדת ב-220 מיליון שקל. עסקה נוספת שאיסתא קידמה לאחרונה היא הקמה של מרלו"ג בעלות 83 מיליון שקל באזור התעסוקה של באר טוביה. ההכנסה הצפויה מהמרלו"ג, שיתפקד כבית קירור ויהיה לו גם גג סולארי, היא 9 מיליון שקל בשנה.

2 צפייה בגלריה
מרלוג 2 זירת הנדלן
מרלוג 2 זירת הנדלן
מרלו"ג. איסתא תקים מרלו"גים בהשקעה של יותר מ-300 מיליון שקל
(צילום: falco/Pixabay)

שתי העסקאות הן עדות נוספת לפריחה של שוק הלוגיסטיקה בארץ, לשגשוג של מתחמי התעסוקה בפריפריה הקרובה של נמל אשדוד ולהשקעותיה של חברת איסתא בתחום המרלו"גים.

"הרווח נובע בעיקר מפעילות נדל"ן להשקעה"

איסתא, בשליטת אחישי גל והסתדרות הסטודנטים בישראל, אמנם הושפעה מהמגמה השלילית שפקדה את תחום התיירות עקב ההגבלות והסגרים שהוטלו בזמן הקורונה, אבל החלטה מושכלת של ההנהלה להשקיע בנדל"ן מניב השתלמה לה. הרווח הגולמי של החברה בשנת 2020 היה כ-40 מיליון שקל, וב-2021 כ-62 מיליון שקל. דו"ח החברה לשנת 2021 מציין כי "הרווח נובע בעיקר מפעילות נדל"ן להשקעה".
פעילות החברה בתחומי הנדל"ן להשקעה מתבצעת באמצעות החברות-הבנות איסתא נכסים, איסתא מלונות 2 ואיסתא מלונות עולמי. בבעלותה של החברה, בין היתר, שליש ממלון נפטון באילת, כשליש ממלון כרמים בקריית ענבים, כמחצית ממלון ברנר בתל אביב, מחצית ממלון פאבליקה בהרצליה וחלקים במלונות בקפריסין, יוון ופורטוגל.
לחברה יש קרקע, בשותפות, למרכזי מסחר בקריית ביאליק, ירושלים, תל השומר, רמת אפעל וראשון לציון. כמו כן החברה שותפה במבני תעסוקה, תעשייה ומסחר בתל אביב ובמגדל העמק. איסתא (חברת הבת סלע-איסתא) נמצאת בשלב ההקמה של פרויקטי מגורים בתל אביב, רמת גן, הרצליה וראשון לציון.

2 צפייה בגלריה
אחישי גל מנכ"ל ובעלי קבוצת איסתא
אחישי גל מנכ"ל ובעלי קבוצת איסתא
אחישי גל, מנכ"ל ובעלי קבוצת איסתא
(צילום: עמית שעל)

לאיסתא, יחד עם שותפים, יש מגוון קרקעות ומבני לוגיסטיקה, בעיקר באזור נמל אשדוד. ניתן לציין מרכז לוגיסטי בשטח של כ-20 אלף מ"ר המושכר לחברת אוריין בבית חלקיה; מרכז לוגיסטי בשטח של כ-13 אלף מ"ר המושכר לחברת לוגיסטיקר בבית חלקיה; מגרש בשטח של כ-5 דונם בייעוד של תעשייה שיושכר לחברת DHL בבית חלקיה; מתחם בשטח של כ-102 דונם במושב מגן שאול; פארק לוגיסטיקה בשטח של כ-107 דונם בפארק התעסוקה יואב; ופארק לוגיסטיקה תעשייה ומסחר באזור התעשייה תימורים בשטח של כ-65 דונם. רווחיה של חברת איסתא בתחום הלוגיסטיקה צמחו מאוד בשנה האחרונה.
אם ב-2020 הסתכמו רווחי החברה (NOI) מתחום הלוגיסטיקה ב-2.83 מיליון שקל, הרי ב-2021 הם הגיעו ל-12 מיליון שקל. ההערכה היא שבשנים הקרובות, עם מימושן של קרקעות נוספות, רווחי החברה מתחום מבני הלוגיסטיקה עוד יגדלו.