סגור
פרויקט של באמונה קרית גת כרמי גת
פרויקט של באמונה בכרמי גת

בלעדי
באמונה קנתה פרויקט יזמי לבניית 338 דירות בכרמי גת תמורת 151 מיליון שקל

החברה של ישראל זעירא רכשה חברה-בת של טובולסקי נדל"ן, שלה הפרויקט בקריית גת, ותיכנס לנעליה. הפרויקט הוא צעד נוסף של החברה במעבר מתחום קבוצות הרכישה ליזמות

חברת באמונה של ישראל זעירא קנתה מטובולסקי נדל"ן פרויקט לבניית 338 דירות בכרמי גת שבצפון קריית גת תמורת 151 מיליון שקל. טובולסקי זכתה בפרויקט ביוני 2021 במכרז של רשות מקרקעי ושילמה עבורו באותה עת 143 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. למעשה זעירא קנה חברה-בת של טובולסקי שלה רק הפרויקט בקריית גת וייכנס לנעליה. הפרויקט כולל 22 וילות שיימכרו ב-5-4 מיליון שקל ודירות בבנייה רוויה. דירת 4 חדרים נמכרת היום בשכונה בכ-1.8 מיליון שקל.
באמונה החלה את דרכה כמארגנת קבוצות רכישה לציבור הדתי לאומי, אך את הפרויקט שהיא רכשה בכרמי גת היא תבנה ותמכור כחברה יזמית. בעוד שלושה חודשים תשלים אכלוס של 343 דירות שנבנו על ידי קבוצת רכישה שנוהלה על ידי באמונה.
הפרויקט היזמי בכרמי גת הוא צעד נוסף במעבר של החברה מתחום קבוצות הרכישה ליזמות. היא בונה כעת שלושה פרויקטים בבית שמש ופרויקט נוסף בגבעת המטוס בירושלים.
בשיחה עמו מסביר זעירא כי הפסיק לארגן קבוצות רכישה "משום שמדינת ישראל משווקת קרקעות בעיקר במתכונת של מחיר למשתכן, וקשה למצוא קרקעות שמתאימות לקבוצות רכישה. שנית, אחרי סיפור אלדד פרי וענבל אור הציבור פחות מתלהב מקבוצות הרכישה הגדולות שארגנו בעבר. היום קבוצות הרכישה הן בהיקפים קטנים בעיקר באזור תל אביב". לעומת זאת באמונה פונה לפריפריה. "אנחנו מאמינים מאוד בפריפריה", אומר זעירא. "אנחנו חושבים שזה העתיד של מדינת ישראל. כי לאדם מן היישוב אין כסף לקנות דירה בגוש דן".
כרמי גת היא שכונת ענק חדשה מצפון לקריית גת. בשלב הראשון שיושלם בשנת 2023 יהיו בה כ-7,500 דירות ומעל ל-20 אלף תושבים. אך המדינה והעירייה מקדמות תוכניות להרחבת השכונה מצפון וממערב שיוסיפו לשכונה עוד 15 אלף דירות.