סגור

אושרה תוכנית ההתרחבות של מכון טיהור שפכים אשדוד

האישור שניתן להרחבת פעילות מכון טיהור השפכים ישחרר לבנייה כ־30 אלף דירות באשדוד וביבנה

אושרה תוכנית ההתרחבות של מכון טיהור שפכים אשדוד, ובעקבות כך צפויות להשתחרר לבנייה 15 אלף דירות באשדוד. מט"ש אשדוד הוקם ב־2001 ותוכנן להגיע לטיפול שפכים של כ־47 אלף קוב יומי. כיום המט"ש מטפל בכ־34 אלף קוב יומי, והוא צפוי להתרחב עד 2026 לרמה המקסימלית שנקבעה לו. תוכנית ההרחבה אושרה בדירקטוריון תאגיד המים "יובלים אשדוד" וברשות המים.
תוכנית ההרחבה משחררת את אחד החסמים המרכזיים לבנייה באשדוד ובסביבתה. היקף השפכים שבהם מטפל המט"ש עומד על קצה גבול היכולת שלו, ולכן משרד הבריאות הציב את הרחבתו כתנאי להרחבת העיר. עד לסיכום על ההרחבה יזמים בעיר לא יכלו לקבל היתרי בנייה חדשים, ונמנע פיתוחן של שכונות חדשות.

1 צפייה בגלריה
קרקע ב שכונת ה וילות רובע טו ב אשדוד
קרקע ב שכונת ה וילות רובע טו ב אשדוד
אשדוד. משרד הבריאות הציב את הרחבת המט”ש כתנאי להרחבת הבנייה
(צילום: גדי קבלו)

ב־2017 נחתם הסכם גג בהיקף עצום בין המדינה לאשדוד, הכולל בניית כ־40 אלף דירות ב־10 מתחמים שונים, למשל 13 אלף דירות ברבעים י"ד וט"ז בדרום־מזרח העיר, ו־7,000 דירות בקריית חלוצים בצפונה. ההסכם כולל גם שורה של מיזמי פינוי־בינוי שבהם פוטנציאל לתוספת של 6,000 דירות.
כמו כן המט"ש צפוי לקלוט בעתיד גם את הביוב של תוכנית יבנה מזרח, הכוללת 12.5 אלף דירות, ובהמשך גם יאפשר את ביטול מט"ש יבנה ובנייה של כ־2,000 דירות על שטח המט"ש שיתפנה. במקביל, הפתרון משחרר גם קיבולת במט"ש תימורים, שתאפשר בעקיפין תוספת דירות בקריית מלאכי. טרם נקבע אופן תקצוב המט"ש, המוערך ב־120 מיליון שקל.
מ"מ מנכ"לית יובלים אשדוד, מלי בן ברוך: "אישור התכנית להרחבת המט"ש והמעבר למי קולחים ברמה שלישונית יאפשרו שחרור חסמים לבנייה בעיר ומתן היתרי בנייה נוספים במתחמים החדשים בעיר והמשך הפיתוח בהתאם לתוכניות הגג".