סגור

פרסום ראשון
מכללת אפקה תעבור לקמפוס חדש ביד אליהו, שייבנה בעלות של 100 מיליון שקל

בשלב ראשון ייבנה בניין בשטח של 10,000 מ"ר; 60 מיליון שקל יגיעו מעיריית תל אביב, ואת היתר תגייס המכללה; בהמשך תיתכן הקמת אגף נוסף בעלות של 80 מיליון שקל; המעבר לקמפוס החדש יאפשר ל-5,000 סטודנטים ללמוד במוסד, במקום 3,000 כיום

עיריית תל אביב והמכללה האקדמית להנדסה אפקה חתמו היום (ב') על הסכם להקמת הקמפוס החדש של המכללה בשכונת יד אליהו. הקמפוס ייבנה על מגרש של 15 דונם במפגש הרחובות לה גווארדיה ודרך משה דיין, מדרום לבית גיל הזהב. על פי ההערכות, הבנייה תחל בשנה הקרובה ותושלם ב-2026.


תוכנית בניין העיר שמאפשרת לבנות על המגרש מוסד לימוד תקפה זה שנים, וכעת המכללה, באמצעות משרד אדריכלים ציונוב ויתקון, מקדמת תוכנית מפורטת לבניית הקמפוס.
בשלב ראשון ייבנה בניין בשטח של 10,000 מ"ר בעלות 100 מיליון שקל, 60 מיליון שקל מתוך הסכום הזה יגיעו מהעירייה, את יתרת הכסף תגייס המכללה: 30 מיליון שקל ממקורותיה, ו-10 מיליון שקל מהוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוה. אם יימצאו מקורות כספיים נוספים, ייבנה אגף נוסף בשטח של גודל 5,000 מ"ר, שעלותו המוערכות 80 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
הדמיית מכלל יד אליהו ב ת"א
הדמיית מכלל יד אליהו ב ת"א
הדמיית המכללה החדשה שתוקם ביד אליהו בת"א
(צילום: ציונוב ויתקין אדריכלים)


העירייה תחכור את המגרש מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). גובה דמי החכירה מצוי כעת במשא ומתן בין הגופים.
השטח באפקה יישמר ליעוד ציבורי
הקמפוס המרכזי של מכללת אפקה שוכן כיום ברחוב בני אפרים בשכונת נאות אפקה בתל אביב, ובסמוך יש לה עוד שתי שלוחות ובהן בסך הכל 3,000 סטודנטים. המעבר לקמפוס החדש יאפשר ל-5,000 סטודנטים ללמוד במוסד הזה.
המגרש שיפונה הוא בגודל של כ-6 דונם וייעודו הציבורי יישמר. לאחר השלמת הפינוי עיריית תל אביב תחליט איזה מוסד ציבורי יוקם במקום המכללה.
המעבר של המכללה לשכונת יד אליהו הוא אחד מכמה מהלכים שבאמצעותם העירייה מבקשת לערוך שינוי בשכונה. בצמוד למגרש שבו יוקם הקמפוס שוכנים בית הספר אורט סינגלובסקי, בית הספר להנדסאים, תיכון עירוני ט' ומרכז קהילתי נווה בארבור. בנוסף נבנים כיום בסמוך קומפלקסים שבהם גם מעונות סטודנטים, האחד על ידי החברה הקנדית Beaverhall, שזכתה במכרז רמ"י בהיקף של 63 מיליון שקל ותבנה בניין ובו 214 חדרי מעונות; והשני ייבנה על מגרש שבו שכנה מרכזיית בזק, שנרכש בעבר על יד קרן ריאליטי ונמכר ב-2016 ליזם שלמה דהוקי.
ראש עירית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מעריך כי "כפי שבניית מכללה אקדמית בלב יפו שיפרה באופן דרמטי את הנגישות להשכלה גבוהה לתושבי האזור ותרמה לאיכות החיים והכלכלה המקומית – כך גם מכללת אפקה תשפיע על מזרח העיר, שכבר כיום הפך לאזור מועדף ואבן שואבת למשפחות צעירות".
פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, מסר: "המעבר לדרום תל אביב מעניק לנו את התשתית להתרחב, להנגיש את לימודי ההנדסה לציבור הרחב ולתרום לצעירי העיר ולכלכלה הישראלית".