סגור

ביהמ"ש נזף ביועמ”ש שסירב לתת חוות דעת בנוגע לחוקיות דירות Airbnb

חוות הדעת של אביחי מנדלבליט נדרשת בשתי שאלות מרכזיות: האם השכרת דירות מגורים לטווח קצר מנוגדת להיתר הבנייה שניתן לדירות מגורים, והאם היא מחייבת רישיון עסק. השופט גיא הימן: "בלי חוות הדעת ההכרעה לא תהיה שלמה"

בית משפט השלום בתל אביב נזף השבוע ביועץ המשפטי לממשלה בעקבות החלטתו לא להגיש חוות דעת בנוגע לחוקיות השכרת דירות לטווח קצר, Airbnb וכדומה. חוות הדעת נדרשת בשתי שאלות מרכזיות: האם השכרת דירות מגורים לטווח קצר מנוגדת להיתר הבנייה שניתן לדירות מגורים, והאם היא מחייבת רישיון עסק.
אתמול פרסם "כלכליסט" כי במסגרת תביעה שהגישו דיירים בבניין במרכז תל אביב נגד שכן המשכיר דירות לתיירים, קבע השופט גיא הימן כי היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של העירייה יגישו את עמדתם עד 1 ביולי. העירייה מסרה את עמדתה שלפיה החוק כיום לא מאפשר לה לפעול נגד התופעה, ואילו הפרקליטות הודיעה כי היועמ”ש החליט לא להגיש חוות דעת בשלב מוקדם זה של התיק.
1 צפייה בגלריה
שופט גיא הימן
שופט גיא הימן
השופט גיא הימן. “חוששני כי נפלה כאן טעות”
(צילום: אתר בתי המשפט)
השופט לא אהב את התשובה ששלחה המדינה: "חוששני כי נפלה כאן טעות. בית המשפט לא ביקש לבדוק אם היועמ”ש מבקש להצטרף להליך, אלא צירף אותו בסמכותו של בית המשפט בתקנות סדר הדין האזרחי וביקש את התייחסותו, שבלעדיה חוששני לא תהא ההכרעה שלמה". הימן דרש התייחסות עד 11.7.
מהפרקליטות נמסר: “החלטת בית המשפט התקבלה והיא נלמדת”.