סגור

עם רוח גבית מזום וסיילספורס, מאנדיי לא צריכה ספאק

הנפקת ה–IPO הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט: חברת התוכנה, שמקווה לגייס 570 מיליון דולר לפי שווי של 6 מיליארד דולר, צפויה לעקוף את מובילאיי, שהונפקה ב־5.3 מיליארד דולר. במקביל להנפקה, ירכשו הענקיות העולמיות זום וסיילספורס מניות ב־75 מיליון דולר כ"א בהנפקה פרטית

חברת התוכנה מאנדיי רוצה לעשות היסטוריה ולהפוך להנפקת הטכנולוגיה הישראלית הגדולה בנאסד"ק. החברה, שפיתחה פלטפורמה לניהול תהליכי עבודה ופרויקטים בארגונים, מכוונת לשווי של 6 מיליארד דולר בהנפקת המניות הראשונה (IPO) שהיא צפויה להשלים בשבועות הקרובים.
עד היום, התואר הזה שמור למובילאיי, שהונפקה בשווי של 5.3 מיליארד דולר ב־2014 ונמכרה כעבור שלוש שנים ב־15 מיליארד דולר לאינטל. אף שאיירונסורס ואיטורו קיבלו תגי שווי גבוהים יותר, אין מדובר בהנפקות רגילות (IPO) שטרם הושלמו.


התשקיף המפורט של מאנדיי (monday.com) שפורסם אתמול, חושף שהיא רוצה למכור 3.7 מיליון מניות במחיר של 125‑140 דולר, כך שיחד עם 370 אלף המניות שיוקצו לחתמים, יגיע סכום הגיוס ל־570 מיליון דולר. את ההנפקה מובילים בנקי ההשקעות גולדמן סאקס, ג'יי פי מורגן, ג'פריס ואלן.
אף שיעד השווי נראה שאפתני, מאנדיי חשפה בתשקיף שני שחקני חיזוק שצפויים להקל עליה משמעותית בהשגת היעדים. במקביל להנפקה הציבורית, תקצה מאנדיי, בהנפקה פרטית נפרדת, 1.13 מיליון מניות לזום וסיילספורס, ענקיות התוכנה המובילות היום בעולם. כל אחת מהן תרכוש 566 אלף מניות, במחיר של 132 דולר, שנמצא באמצע טווח המחירים שנקבע. כך תקבל מאנדיי 150 מיליון דולר לקופתה, שמונה כיום 124 מיליון דולר. אולם למהלך זה משמעות גדולה יותר מהכסף, משום שהוא מאותת לשוק כי בכירי סיילספורס וזום סבורים כי מדובר במחיר כניסה אטרקטיבי למאנדיי.
ההכנסות הוכפלו ב־2019 וב־2020
מאנדיי, שהוקמה על ידי רועי מן (42) וערן זינמן (38), המשמשים היום כמנכ"לים משותפים, פיתחה פלטפורמה לניהול פרויקטים בארגונים. המוצר הושק ב־2014 ומאז נהנית החברה מצמיחה מהירה, כאשר הן ב־2019 והן ב־2020 היא יותר מהכפילה את הכנסותיה. ב־2020 הסתכמו ההכנסות ב־161.1 מיליון דולר. את הרבעון הראשון של השנה סיימה מאנדיי עם הכנסות של 59 מיליון דולר, לעומת 31.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכיוון שכך, היא כבר הגיעה לקצב הכנסות של יותר מ־200 מיליון דולר על בסיס שנתי ב־2021.

1 צפייה בגלריה
רועי מן ו ערן צימרמן מייסדים ומנכ"לים שותפים במאנדיי.קום. Monday.com
רועי מן ו ערן צימרמן מייסדים ומנכ"לים שותפים במאנדיי.קום. Monday.com
רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים שותפים במאנדיי.קום. Monday.com
(צילום: שלומי יוסף)
בדומה לחברות התוכנה שעובדות במודל SAAS ומקדשות את הצמיחה, גם מאנדיי משקיעה משאבים אדירים בשיווק ומכירות. אצלה, באופן חריג, מדובר בסעיף הוצאה שגדול יותר מהכנסותיה. ב־2020 למשל, הסתכם סעיף זה ב־191.3 מיליון דולר וברבעון הראשון של השנה ב־63 מיליון דולר.
על רקע ההוצאות הגבוהות, החברה עדיין לא מייצרת מזומנים ורשמה הפסד של 152.2 מיליון דולר ב־2020, לאחר שהפסידה 91.6 מיליון דולר ב־2019. את הרבעון הראשון של השנה סיימה מאנדיי עם הפסד של 39 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2021 היא הקטינה משמעותית את שריפת המזומנים והתזרים השלילי מפעילות התכווץ ל־600 אלף דולר, בהשוואה ל־5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בעלת המניות הגדולה במאנדיי היא קרן ההשקעות אינסייט, עם 42.7% מהמניות וג'ף הורינג אף מכהן בדירקטוריון החברה. רועי מן מחזיק ב־15.3% ממניות מאנדיי שיהיו שוות כ־800 מיליון דולר לאחר ההנפקה. למן יש גם מניית מייסד, המעניקה לו וטו בהצבעות דירקטוריון בשורה ארוכה של נושאים: החל ממיזוגים ורכישות, גיוסי הון וחוב ושינויי אסטרטגיה. זינמן מחזיק ב־5.6% מהמניות, כך שלאחר ההנפקה שווי אחזקתו במאנדיי תגיע ל־300 מיליון דולר.
מתעשר נוסף מההנפקה הוא אבישי אברהמי, ממייסדי WIX, ששימשה כמעין חממה בה התחילה מאנדיי את דרכה. אברהמי, שיושב גם בדירקטוריון, מחזיק 4% ממניות החברה, שיהיו שוות כ־200 מיליון דולר לאחר ההנפקה.
עוד מושקעות במאנדיי הן קרן סטרייפס (לשעבר SG פרטנרס) שמחזיקה ב־7.88% וקרן אנטרי של אביעד אייל שמחזיקה ב־10.9% - אייל מחזיק בעוד חבילת מניות קטנה באופן ישיר והוא גם מכהן בדירקטוריון מאנדיי.
לאחר ההנפקה, יצטרפו לדירקטוריון גם רונן פייר, המשמש כסמנכ"ל הכספים בסולאראדג' הישראלית, וגילי יוהאן, שותפה בקרן ION. בניגוד לנוהג שהפך להיות מקובל באחרונה, בהנפקת מאנדיי לא תהיה הצעת מכר של בעלי המניות.
128 אלף לקוחות ב־190 מדינות
למאנדיי יש 128 אלף לקוחות בתעשיות שונות ב־190 מדינות. החברה מגדירה את הפתרון שלה כפלטפורמת WORK OS. כלומר, כמעין מערכת הפעלה כללית לכל הארגונים ועובדיהם שמורכבת מחלקים מודולריים. המערכת מאפשרת למחלקות שונות בארגון לתקשר ביניהן, מקלה בתהליכי פיתוח ובניהול פרויקטים, וניתנת להתאמה אישית על פי סוג הפעילות.
לפי מאנדיי, אין לה מתחרה ישיר שמספק את כל הפונקציות, והיא למעשה המציאה קטגוריה חדשה בשוק שמחליפה גליונות אקסל, הודעות מייל, מסנג'ר וישיבות. 52% מלקוחות מאנדיי נמצאים מחוץ לארה"ב ואין לקוח שאחראי ליותר מ־1% מן ההכנסות, בעוד ש־100 הלקוחות הגדולים ביותר של החברה מייצרים פחות מ־10% מהמחזור. החברה, שהוקמה ב־2012, מעסיקה היום 800 עובדים, חלקם הגדול בישראל, ויש לה משרדים גדולים גם בניו יורק ובסידני.

ב