$
שווקי חו"ל

ענקית הפרסום WPP בחרה מנכ"ל: מנהל התפעול מרק ריד זכה בתפקיד

ריד ניהל בפועל כחלק מצוות את הקבוצה מאז פרישתו של המייסד מרטין סורל בחודש אפריל - בעקבות חשדות להתנהלות לא הולמת; קודם לכן הוביל בהצלחה את וונדרמן, מסוכנויות הפרסום החשובות של WPP

שירות כלכליסט 10:5103.09.18

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

החיפוש הסתיים: לאחר יותר משלושה חודשים ללא מנכ"ל מודיעה היום (ב') ענקית הפרסום הבריטית WPP על מינויו של מרק ריד (Mark Read), אחד מבכירי הקבוצה, לתפקיד מנכ"ל הבא שלה.

 

עם ההודעה על המינוי מסתיימות גם הספקולציות בשוק על ההעדפה של WPP למינוי פנימי או של גורם מבחוץ - כאשר ההעדפה היתה לאיש מבית. ההודעה הרשמית מגיעה לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח אתמול על המינוי הצפוי.   

ריד (51) ייכנס לנעלים הגדולות מאד של המנכ"ל הקודם, סיר מרטין סורל (Martin Sorrell), שייסד את WPP, חברת הפרסום הגדולה בעולם, והפך לאחד מאנשי העסקים המוכרים והמדוברים בבריטניה ומחוצה לה. סורל נאלץ לפרוש מתפקידו בחודש אפריל השנה לאחר 33 שנות כהונה ולא באופן מכובד במיוחד - לאחר חקירה פנימית שנפתחה נגדו בחשדות להתנהלות לא ראויה במסגרת התפקיד (שאותם הכחיש סורל). שנה חלשה במיוחד של הסוכנות לנוכח התחרות החריפה תרמה לדחיקתו של סורל החוצה.

 

ריד כיהן מאז הפרישה של סורל כמנהל התפעול של WPP לצדו של אנדרו סקוט והשניים שימשו כמנהלים בפועל של החברה - סקוט ימשיך בתפקיד מנהל התפעול של הקבוצה. ריד כיהן בעבר בהצלחה כמנכ"ל חברת הפרסום הדיגיטלי וונדרמן (Wunderman), שנחשבת לאחת הפעילויות החשובות של של WPP - ובמסגרת כהונתו הצליח לחזק ולגבש את הפעילות הגלובאלית שלה.

 

הוא נחשב למועמד הפנימי המוביל לתפקיד, בין היתר בזכות כהונתה של 9 שנים בדירקטוריון של WPP, בין השנים 2006 ל-2015, תפקיד שבמסגרתו נדרש להיכרות עם כל ההיבטים של הפעילותה. קודם לכן כיהן בתפקידים שונים ב-WPP, אליה הצטרף ב-1989, ועסק בין היתר בענייני אסטרטגיה, קשרי לקוחות, תפעולי דיגיטלי ועוד.

 

"WPP היא חברה נהדרת עם אנשים יוצאים מן הכלל ויחסים חזקים עם הלקוחות שמייחסים ערך רב לעבודות שלנו", אמר ריד במסגרת ההודעה על המינוי, והוסיף: "התעשייה שלנו עוברת תקופה של שינויים מבניים, לא של ירידה מבנית, ואם אנחנו נאמץ בברכה את השינוי אנחנו יכולים לצפות לעתיק מסעיר ומוצלח. המשימה שלנו עתה היא לשחרר את הפוטנציאל המלא שיש בתוך החברה לטובת הלקוחות שלנו, להאיץ את השינויים, לפשט את ההצעות שלנו ולדחוף את WPP לצמיחה חזקה יותר".

 

בתפקדי המנכ"ל יקבל ריד יקבל שכר בסיס של 975 אלף פאונד, כ-1.3 מיליון דולר (מעט פחות מסורל ששכרו עמד על 1.58 מיליון דולר), לצד בונוסים בגובה של עד פי שישה מהשכר החודשי, וכן אופציות של WPP. ברויטרס מציינים שגורמים בכירים בשוק הפרסום לצד אנליסטים המכסים את התחום מאמינים שלריד יש בהחלט רקורד מוכח מוצלח בוונדרמן והיכרות נרחבת עם השוק שהופכים אותו לדעתם לאיש הנכון לתפקיד.

 

WPP מעסיקה 200,000 עובדים ביותר מ-400 עסקי פרסום נפרדים, וביותר מ-3000 משרדים ברחבי העולם. החברה נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של קצת יותר מ-16 מיליארד פאונד. מתחילת השנה, איבדה מניית החברה כ-4.5% אך מאז פרישתו של סורל רשמה עלייה של כ-3%.

   

מרק ריד המנכ"ל הנכנס של WPP מרק ריד המנכ"ל הנכנס של WPP צילום: WPP

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x