שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

בנק ירושלים: הרווח הנקי זינק ב-475%

ירידה חדה בהוצאות וגידול באשראי הצרכני הקפיצו את הרווח הנקי ל-51.2 מיליון שקל, מול 8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013. התשואה להון זינקה מ-1.7% ל-9.7%

תומר ורון 12:0520.11.14

הרווח הנקי של בנק ירושלים בניהולו של אורי פז קפץ בתשעת החודשים הראשונים של 2014 ב-51.2 מיליון שקל - לעומת רווח נקי של 8.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הבנק רשם בתשעת החודשים הראושנים של השנה תשואה להון של 9.7% לעומת 1.7% אשתקד.

 

הגידול המטאורי נובע מכמה סיבות. הראשונה היא ירידה בהוצאות הבנק - בשנים האחרונות קידם הבנק פרויקט מחשוב ועליו שילם בשנה האחרונה 50 מיליון שקל, כאשר השנה העלויות של פרויקט זה מזעריות.

 

סיבה נוספת היא השינוי האסטרטגי שנקט הבנק שהחליט, כמו הבנקים האחרים במערכת, להתמקד באשראי צרכני - שם המרווחים גדולים יותר. בנק ירושלים יצא בקמפיין להלוואות צרכניות ללקוחות כל הבנקים ואת ההשפעה של הקמפיין הזה על תוצאות הבנק אפשר לראות בהכנסות הריבית נטו, שעלו ב-23% בתשעת החודשים הראשונים של 2014 והסתכמו ב- 234.4 מיליון שקל.

 

הגידול נובע בעיקרו מהגידול באשראי הצרכני שם מרווחי הריבית גבוהים יותר אמור. עם זאת, סכום האשראי הכולל של הבנק ירד ב-1% והסתכם ב-9.5 מיליארד שקל.

 

פער הריבית הכולל של הבנק גדל ונעמד על 2.37% לעומת 1.83% ברבעון המקביל. בבנק מציינים כי הגידול בפערי הריביות נובע בעיקר משיפור הרווחיות במשכנתאות, גידול האשראי הצרכני ושיפור במתהיל המקורות אל מול השימושים.

 

כמו כן הבנק הודיע כי בימים אלה הוא מסיים את ההיערכות לבנקאות באינטרנט ובכך יהיה הראשון שיאפשר פתיחת חשבון לנטילת הלוואה צרכנית מהמחשב בבית - ללא צורך בהגעה לסניף.

 

"הדוחות הכספיים משקפים את הצלחת המהלך של הפיכת בנק ירושלים לבנק קמעונאי מלא שיצר אלטרנטיבה צרכנית משמעותית", ציין אוריאל פז , מנכל בנק ירושלים. "התוצאות מציגות צמיחה ברת קיימא עם המשך גידול בהכנסות לצד המשך ההתייעלות".

 

אורי פז מנכ"ל בנק ירושלים אורי פז מנכ"ל בנק ירושלים צילום: עמית שעל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x