$
בורסת ת"א

בלעדי ל"כלכליסט" - המספרים של קרסו נחשפים: רווח נקי של 98 מיליון שקל

יבואנית רנו וניסאן רשמה זינוק של 172% ברווח הנקי ב־2010 ותנסה למנף את הביצועים לגיוס 200 מיליון שקל בבורסה

גולן חזני 06:5824.03.11

הנפקת פעילות הרכב של קבוצת קרסו, שבשליטת משפחת קרסו, מתחממת. בשבוע שעבר נפגשו מנהלי הקבוצה עם תשעה גופי חיתום במטרה לבחור את הגוף שיוביל את ההנפקה המתוכננת במאי הקרוב.

 

ל"כלכליסט" הגיעו הנתונים הכספיים של יבואנית רנו וניסאן, ומהם עולה כי 2010 הניבה תוצאות

טובות בצורה יוצאת דופן לקבוצה ועל בסיסן היא מבקשת להנפיק את החברה בשווי של כמיליארד שקל. עם זאת, לדברי חתמים מובילים בשוק, השווי הריאלי להנפקה הנו כ־800 מיליון שקל "אחרי הכסף".

 

קבוצת קרסו שואפת לגייס כ־200 מיליון שקל במניות בהנפקה של כ־20% מהחברה. עוד נודע ל"כלכליסט" כי שני החתמים הקשורים לבנקים, פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס, מנהלים קרב איתנים על הובלת ההנפקה, כשלאומי פרטנרס מצוי בשלב זה ביתרון. כמו כן, החברה עתידה להתברג במדד ת"א־100.

 

קרסו סיימה את 2010 עם רווח נקי של כ־98 מיליון שקל על הכנסות של 2.2 מיליארד שקל. מדובר בשיפור גדול לעומת השנתיים הקודמות. את 2009 סיימה קרסו רכב ברווח נקי של 36 מיליון שקל על הכנסות של כ־1.5 מיליארד שקל, ואילו 2008 היתה שנה הפסדית לקבוצה, כשעל הכנסות של 1.6 מיליארד שקל היא רשמה הפסד של 7 מיליון שקל.

 

על רקע נתונים אלה, השאיפה של קרסו לשווי של מיליארד שקל נראית יומרנית. לשם המחשה, המתחרה דלק רכב נסחרת בבורסה לפי שווי של כ־4 מיליארד שקל. אולם דלק רכב מציגה בשלוש השנים האחרונות יציבות גבוהה יותר לעומת קרסו רכב בהיקפי הרווחיות שלה, שגבוהים פי שניים ויותר מאלו של קרסו.

 

את 2010 סיימה דלק רכב, המייבאת את פורד ומאזדה, ברווח נקי של 428 מיליון שקל על הכנסות של 4.6 מיליארד שקל, כלומר שולי רווח נקי של 9.3%, ואילו את 2009 סיימה החברה ברווח של 450 מיליון שקל עם שולי רווח נקי של 9.4%, כששולי הרווח התפעולי עמדו על 11.9% ב־2010 ו־9.6% ב־2009.

 

 

שולי הרווח הנקי של קרסו ב־2010 עמדו על 4.45% בלבד ושולי הרווח התפעולי על 8.1% בלבד. במצגות לחתמים טענו מנהלי קרסו כי חלק מהרווח הנקי נובע מפעולות גידור מטבע שביצעו ב־2010. 2009 היתה, כאמור, פחות טובה ושולי הרווח באותה שנה היו 2.4% ברווח הנקי ו־1.35% בלבד ברווח התפעולי, כשאת 2008 החברה סיימה בכלל בהפסד של 7 מיליון שקל.

 

השווי של דלק רכב בבורסה משקף מכפיל של 9.5 על הרווח הנקי. על פי מכפיל זה שווייה של קרסו עומד על 980 מיליון שקל, בהתאם להערכת קבוצת קרסו.

 

בשנות התשעים החלה קרסו לייבא גם את המותג ניסאן, ולפני שנתיים את מותג היוקרה אינפיניטי. המותג רנו רשם צמיחה של 54% במכירות ב־2010. מכירות הקבוצה בשנה האחרונה עמדו על 14.8 אלף מכוניות לעומת 12.2 אלף מכוניות ב־2009. המותג ניסאן רשם ירידה בשל שער הין הגבוה, ונתח השוק של החברה ירד ב־2010 ל־6.8%.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x