$
בורסת ת"א

מגדל מנהלת מו"מ לרכישת 75% מכביש 431 מדניה סיבוס

ל"כלכליסט" נודע כי העסקה משקפת לכביש שווי של כ־270 מיליון שקל, נמוך משמעותית מהשוויים שהוזכרו בעבר בתקשורת

גולן חזני 07:0127.10.10

דניה סיבוס, חברת התשתיות של אפריקה ישראל, נסוגה בה מתוכניתה להעביר את מניותיה בכביש 431 לאפריקה ישראל, במסגרת העסקה לרכישת השליטה באפריקה מגורים. ל"כלכליסט" נודע כי חברת הביטוח מגדל מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת 75% ממניות הכביש מידי דניה סיבוס תמורת כ־200 מיליון שקל. סכום זה, המשקף שווי של כ־270 מיליון שקל לכביש המחבר בין מודיעין לראשון לציון, נמוך משמעותית מהשוויים שהוזכרו בעבר בכלי התקשורת, ואשר נעו בטווח של 500-400 מיליון שקל. דניה סיבוס עתידה להישאר עם אחזקה של 25% ממניות הכביש.

 

את המו"מ מטעם מגדל מנהלת לימור דנש, מנהלת ההשקעות של חברת הביטוח, ולפי הערכות, לפחות גוף מוסדי אחד נוסף יצורף לעסקה. מגדל כבר קיבלה פניות מגופים מוסדיים שביקשו להצטרף לרכישה.

 

מחיר העסקה גוזר ריבית היוון של 7% על ההכנסות העתידיות מהכביש. מדובר בכביש השני בישראל (לאחר כביש 6) שהוקם בשותפות בין המגזר הפרטי לציבורי (PPP), ומקור ההכנסה השוטפת של החברה הזכיינית הוא תשלומים מהמדינה - הנקבעים לפי היקף התנועה בכביש.

 

דניה סיבוס זכתה בזיכיון להקמת הכביש ולתפעולו עד 2031. החברה השלימה את בניית הכביש ופתחה אותו לתנועה בפברואר 2009. עלות העבודות הקבלניות הסתכמה בכ־2.05 מיליארד שקל. הכביש נסלל לאורך 23 ק"מ והוא כולל 12 מחלפים. הקמתו הסבה לדניה הפסדים כבדים של כ־165 מיליון שקל, שנבעו מעלייה מהותית בעלויות הביצוע של העבודות הקבלניות ב־2007. בעקבות זאת נערכה בדניה סיבוס ביקורת של רשות ניירות ערך, והיא נאלצה לשנות את דו"חותיה רטרואקטיבית.

 

במחצית הראשונה של 2010 הניב הכביש רווח גולמי של כ־8.6 מיליון שקל. עם זאת, ההפסד הגולמי המצטבר של הפרויקט מאז הקמתו מגיע לכ־248 מיליון שקל.

אפריקה ישראל, בעלת השליטה בדניה סיבוס, מימשה באוגוסט האחרון את מניותיה בכביש חוצה ישראל כשמכרה עם שותפתה הקנדית את חלקן בחוצה ישראל לשיכון ובינוי, קבוצת הראל של משפחת המבורגר וקרן תשתיות ישראל (שבה הראל היא השותף המוביל).

 

מדניה סיבוס נמסר בתגובה כי כשיהיה לחברה על מה לדווח, היא תדווח כמתחייב בחוק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x