$
בורסת ת"א

מנכ"ל צים רואה התאוששות באופק: "האוניות של צים כבר בתפוסה מלאה וברבעון הבא ההפסד יצטמצם"

צים רשמה ברבעון השלישי הפסד של 208 מיליון דולר, אך ראשי החברה אופטימיים לגבי העתיד. מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד אמר ל"כלכליסט" כי בשנת 2010 תעבור החברה לרווחיות תודות לשיפור הצפוי בצים

מישל אודי וסיון איזסקו 08:4326.11.09
החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר פירסמה היום (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2009.

 

החברה דיווחה על הפסד נקי של 11 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 253 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

במהלך הרבעון רשמה כילירידה של 67% ברווח הנקי ל-257 מיליון דולר. איזנה זאת במקצת בזן שסיימה ברווח נקי של 100 מיליון דולר לעומת איזון בתקופה המקבילה. אינקיה סיימה ברווח של 8 מיליון דולר לעומת חצי מיליון דולר ברבעון המקביל אך המשקולת הכבדה ביותר ממשיכה להיות צים ש"תרמה" לחברה לישראל הפסד של 208 מיליון דולר לעומת הפסד של 61 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אחזקה מפסידה נוספת היא טאואר שהפסידה 25 מיליון דולר ברבעון.

מה דעתך על מניית חברה לישראל:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

בדוחות החברה לישראל מפורסם גם הדוח הרבעוני של צים. זה הראה היקף הכנסות של 596 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של 50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאותיה של צים עמדו על 679 מיליון דולר.

 

מחירי ההובלה ממשיכים לרדת

 

החברה רשמה הפסד גולמי של 117 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד גולמי של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמו-כן החברה רשמה הפסד תפעולי של 153 מיליון דולר לעומת 24 מיליון דולר ברבעון המקביל ובשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 208 מיליון דולר לעומת 61 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

בתשעת החודשים הראשונים של 2009 רשמה צים הכנסות בהיקף של 1.76 מיליארד דולר, ירידה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה הזאת עמד על 513 מיליון דולר לעומת הפסד של 132 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

המחיר הממוצע להובלת מכולה ירד ב-31% בין הרבעון השלישי אשתקד בו עמד המחיר על 1,493 דולר למחיר ברבעון האחרון שעמד על 1,027 דולר. כמות ההובלה נחתכה ב-24% וירדה ל-455 אלף מכולות. ההון החוזר (התחייבויות שוטפות לעומת נכסים שוטפים) של החברה היה שלישי ועמד על 2 מיליארד דולר.

 

בהתייחסות לדוחות אמר מנכ"ל החברה, ניר גלעד, כי להתאוששות הכלכלית במהלך שנת 2009 ישנה השפעה חיובית על כל החברות בקבוצה כולל צים. "החברה לישראל מכירה היטב את מחזוריות ענף הספנות העולמי מזה שנים רבות, ועמדה מאחורי צים בתקופת המחזור השלילי החמור ביותר בתולדותיו. התאוששותה של הכלכלה העולמית, ככל שתגיע מהר יותר ובקצב גדול יותר, תשפיע באופן חיובי על צים, הנשענת על הסחר הבינלאומי ותנודותיו. עם זאת, חשוב להדגיש, כי אמנם אנו רואים שינוי כיוון חיובי בשווקים, אך טרם הגענו לשלב היציאה המוחלטת מהמשבר". 

 

מנכ"ל צים: נתבע את בנק מזרחי טפחות

 

"בנק מזרחי טפחות הפר את הסטנד סטיל בניגוד מוחלט להסכמות שהיו. זאת התנהלות לא ברורה. פנינו בתלונה למפקח על הבנקים והגשנו נגדם תביעה בבית המשפט" כך אומר הבוקר מנכ"ל צים רפי דניאלי בעקבות מהלך החלטת הבנק למשוך כספים שהיו בחשבון של צים בבנק מזרחי ביתרת זכות לטובת כיסוי אשראי שהיה לצים בחשבון אחר בבנק.

 

בהתייחס לפעילות התפעולית של צים אומר דניאלי: "מרגישים את מגמת השיפור בענף. האוניות של צים שטות בתפוסה מלאה. כל החברות בענף האטו את מהירות השיט על מנת לחסוך בדלק וחלק מהחברות כבר הודיעו על העלאת מחירים בקווים מרכזיים כבר בחודש ינואר. אי אפשר להסיק מזה שההפסד ברבעון הרביעי יהיה קטן אבל אפשר להסיק שההפסד התפעולי של צים ברבעון הרביעי יצטמצם".

 

"החברה לישראל היא החברה הישראלית היחידה שהיא חברה גלובלית" אמר ניר גלעד בשיחה עם "כלכליסט". "יש לנו זרועות פעילות בכל רחבי העולם ואנחנו מזהים שינוי מאקרו כלכלי בעולם ומגמה חיובית בעולם. מה שיעביר אותנו לרווחיות בשנת 2010 זה השיפור בפעילותה של צים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x