הבנקים המממנים את חברת AVIS הסכימו לוותר על שיעבוד על כלי הרכב
החברה תוכל לשעבד מעתה את כלי הרכב לצורך העמדת מימון מגורם חיצוני ובכללו יבואני הרכב או באמצעות הנפקה לציבור
יתר כלי הרכב של החברה, שלא ישועבדו לבנקים יהיו חופשיים מכל שיעבוד שלילי, ויוכלו על פי בחירת החברה להיות משועבדים לטובת כל גורם מממן, לרבות ספקי החברה, יבואני רכב, בעלי מניות וכל גורם אחר, לשיקול דעתה של החברה וללא הגבלה בסכום. וזאת בלבד שסך חובותיה של החברה לגורם מממן כלשהוא לא יפחת בכל עת מ-60% מהסך הכולל של שווי כלי הרכב המשועבדים לאותו גורם מממן.
בנוסף, למרות השיעבוד הקבוע לטובת הבנקים, החברה תוכל לעשות שימוש ברכבים המשומשים הנדרשים במהלך עסקיה הרגיל דוגמת השכרת הרכב או החכרתו.
קיימת אפשרות שהמהלך האמור מרמז על כוונת החברה לצאת בקרוב בגיוס הון שכנגדו בכוונתה להעניק שיעבוד על כלי הרכב שברשותה. אחת האפשרויות של גיוס הון היא באמצעות הנפקת חוב לציבור, שיגובה בשעבוד כלי רכב, כדוגמת הגיוס שהשלימה לאחרונה בהצלחה חברת שלמה החזקות של שלמה שמלצר.
אפשרות נוספת, סבירה פחות, היא קבלת אשראי מיבואני הרכב בתמורה לשיעבוד הרכבים. מדובר באפשרות קלושה לאור התבטאות מנכ"ל החברה, יואב הורוביץ בראיון ל"כלכליסט" לפני מספר חודשים על סלידתו ממגמה זו, המונהגת למשל על ידי קבוצת שלמה החזקות, המגבירה לטענתו את הסיכון של חברת הליסינג.