$
פרסום ושיווק

רשתות המזון נערכות למשבר שבדרך

הקמעונאיות חתמו את ינואר־יוני בזינוק במכירות על רקע היערכות הציבור לסגר בראשית התפרצות הקורונה. עתה, משהזכאות לדמי אבטלה צפויה לפקוע, הן נערכות לתקופה של הידוק חגורה

נורית קדוש 07:5007.07.20

הזינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה והחשש מגל שני תורמים לביצועים של שוק קמעונאות המזון. משיחות עם קמעונאי המזון עולה שמתחילת השבוע נרשמה עלייה בתנועת הלקוחות בחנויות ועלייה חדה יותר בהזמנות המקוונות.

 

 

אלא שעל אף העלייה בתנועת הקונים שעליה מדווחים הקמעונאים, הם נערכים גם להשפעה השלילית של משבר הקורונה, הצפויה להערכתם עם סיום ההארכה שניתנה לתקופת הזכאות לדמי אבטלה בחודש הבא. בענף מעריכים כי משפחות רבות יידרשו לצמצם גם הוצאות חיוניות כהוצאות מזון ומבינים כי עליהם להיערך שיווקית להגדלת מכירות או לפתח מוצרים מותאמים מבחינת מחיר.

תורים בסניף רמי לוי תורים בסניף רמי לוי צילום: עמית שאבי

 

ביטוי להאטה אפשרית ניתן למצוא כבר בנתוני סטורנקסט לסיכום השבוע שעבר, שמצביעים על עלייה של 2.7% בלבד במכירות הכספיות של שוק המזון בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. על פניו מדובר בעלייה מספרית, אך ממנה יש לקזז את קצב הריבוי הטבעי של האוכלוסייה וכן את הרכישות הנוספות שביצעו מאות אלפי ישראלים, שבימים כתיקונם היו טסים לנופש בחו"ל אך נאלצו להישאר בארץ בשל השמים הסגורים.

 

החשש מהאטה במכירות המזון מגיע לאחר חצי שנה חיובית בשוק על רקע התפרצות הקורונה. המכירות הכספיות של שוק מוצרי הצריכה כולו (FMCG) צמחו בינואר־יוני 2020 בשיעור של 8.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב־25.6 מיליארד שקל. העלייה הושפעה בעיקר מזינוק של 37% במכירות חודש מרץ, לאחר שהצרכנים הסתערו על חנויות המזון ואתרי המכירה המקוונים בניסיון להצטייד במלאי מוצרים יבשים מחשש לסגר ומחסור במצרכים.

x