$
פרסום ושיווק

ותודה לקורונה: המכירות ברשתות צמחו ב-9.6% בינואר-מאי

סטורנקסט: מכירות מוצרי הצריכה הסתכמו ב-20.6 מיליארד שקל בחמשת החודשים הראשונים של השנה. הצמיחה הבולטת ביותר, של 13.6%, נרשמה במכירות המגבונים, תרסיסי החיטוי ומוצרי הנקיון השונים. הנפגעות העיקריות - חנויות הנוחות שרשמו ירידה במכירות

נורית קדוש 18:5909.06.20
הגל הראשון של הקורונה עבר ורכישות המזון נבלמו. מנתוני סטורנקסט לסיכום חודש מאי עולה כי מכירות שוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח ונקיון) צמחו ב־4.2% בלבד בהשוואה לחודש המקביל אשתקד והן הסתכמו ב־4.4 מיליארד שקל. הצמיחה אמנם גבוהה יותר משיעור הצמיחה הטבעית באוכלוסייה, אולם היה אפשר לצפות לעלייה משמעותית יותר בשל עיתוי חג השבועות שהשנה חל במאי, בעוד בשנה שעברה חל בחודש יוני. כמו כן, עד השבוע האחרון של חודש מאי נמשכו הגבלות הקורונה שהובילו לסגירת המסעדות ובתי המלון ולדחיית טיסות לחו”ל, דבר שמשפיע באופן טבעי על היקף צריכת המזון בבית.

 

מניתוח הנתונים עולה כי העלייה החדה ביותר, 5.4%, נרשמה בשוק המזון שמכירותיו הסתכמו ב־3.2 מיליארד שקל. צמיחה חדה של 4.9% נרשמה בתחום המוצרים לבית, הכוללים חומרי חיטוי, כפפות וכלים חד-פעמיים, שהשימוש בהם עלה. התחממות מזג האוויר הובילה לעלייה של 3.2% בשוק המשקאות, שצמח ל־468 מיליון שקל, ואילו מכירות מוצרי הטיפוח האישי ירדו במאי ב־4% לסכום של 402 מיליון שקל. הערכות הן כי הצמיחה המתונה הושפעה בין היתר מכך שהציבור מחזיק עדיין במלאי של מוצרים שונים כמו נייר טואלט, אורז, פסטה ושימורים שנקנו בשיא המשבר בכמויות חריגות.

 

קניות בתחילת מגפת הקורונה קניות בתחילת מגפת הקורונה צילום: הרצל יוסף

 

 

הזינוק החד במכירות בחודשים מרץ ואפריל סייע לשוק להציג צמיחה מצטברת של 9.6% בחודשים ינואר-מאי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והמכירות בתקופה זו הסתכמו ב-20.6 מיליארד שקל. עיקר הצמיחה, 13.6%, נרשמה במוצרים לבית בעקבות ההצטיידות במגבוני חיטוי, תרסיסי חיטוי ומוצרי ניקיון שונים, זאת על רקע ההתגוננות מפני מגפת הקורונה. שוק המוצרים לטיפוח הכולל אלכוג'ל ומגבוני חיטוי לידיים צמח ב־6.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שוק המזון צמח ב־10.3% בשל הצטיידות הצרכנים במוצרים יבשים למקרה של סגר מתמשך, ואילו שוק המשקאות נהנה מצמיחה מתונה יותר של 4.2%, בעיקר בקטגוריית המים המינרליים.

 

לפי הנתונים, הישראלים עדיין קונים ליד הבית גם לאחר ההקלות של משרד הבריאות. בכל הנוגע לזירת הקניות, הצמיחה החדה ביותר (11.2%) במהלך חמשת החודשים הראשונים השנה, נרשמה ברשתות השכונתיות. החנויות המוזלות בפאתי הערים, שוק הכולל גם את המכירות באונליין שזינקו, צמחו ב-9.2% בלבד בתקופה זו. הזירה שנפגעה מהגבלת התנועה, צמצום העובדים שהגיעו למקומות העבודה וביטול האפשרות לטייל ברחבי הארץ, היא חנויות הנוחות שהתמודדו בחמשת החודשים הראשונים עם ירידה של 1.8% במכירות.

x