שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": רמי לוי סילק את חיתולי פמפרס מהמדף

הבעלים של רשת שיווק השקמה טוען: "המחיר שפרוקטר אנד גמבל רצו לגבות מאיתנו היה מאלץ אותנו למכור חיתולים במחיר של 45 שקל. זה לא התאים לנו"

אורנה יפת 06:5927.02.12

רשת רמי לוי שיווק השקמה הפסיקה בימים האחרונים למכור את חיתולי פמפרס של פרוקטר אנד גמבל, כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר שהיצרנית סירבה לתת לרמי לוי הנחה במחיר החיתולים.

 

רמי לוי, הבעלים של שיווק השקמה, אישר את המידע ואמר אתמול ל"כלכליסט" כי "המחיר שפרוקטר אנד גמבל רצו לגבות מאיתנו היה מאלץ אותנו למכור לצרכנים חבילת חיתולי פמפרס במחיר של 45 שקל - וגם זאת, בלי שהיינו רושמים רווח. זה לא התאים לנו ולכן הורדנו את המותג מהמדפים".

 

לוי הוסיף כי "אם פרוקטר אנד גמבל יורידו את המחיר של פמפרס, נחזיר את המותג לרשת. אני מעריך שבסופו של דבר הם יעשו זאת, כי הם לא ירצו לוותר עלינו". לדבריו, "שאר מוצרי פרוקטר אנד גמבל ממשיכים להימכר ברשת כרגיל, ובין הצדדים לא קיים סכסוך מלבד חילוקי דעות על מחיר החיתולים".

 

 צילום: אוראל כהן

 

את מקומם של חיתולי פמפרס, המותג השני בגודלו בשוק החיתולים הישראלי מבחינת נתח שוק כספי, תפסו על מדפי שיווק השקמה מותגים זולים וחיתולים של המותג בייביסיטר. לצד בייביסטר, שנמכר ברשת רמי לוי תמורת 35 שקל ליחידה, הוצבו על שטח מדף גדול יחסית המותג ליטופים של סנו שנמכר ב־24 שקל לחבילה, וטיטולים של חוגלה קימברלי שנמכר תמורת 40 שקל לחבילה.

 

אך המרוויחה העיקרית מהסכסוך המסחרי בין רמי לוי לפרוקטר אנד גמבל היא חוגלה קימברלי שמשווקת את המותג המוביל בקטגוריה, האגיס. לא רק שהמתחרה החזק של חוגלה הורד מהמדפים, אלא שחיתולי האגיס משווקים ברשת רמי לוי במחיר מבצע של 40 שקל במקום 50 שקל לחבילה - מה שעשוי להגדיל עוד יותר את המכירות של האגיס על חשבון פמפרס ואפילו על חשבון המותגים הזולים יותר.

 

הקרב בין הקמעונאים לספקים סביב מחירי החיתולים נמשך כבר כמה שנים. חבילות החיתולים הן לוס לידר, כלומר מוצר שהרשתות מוכרות במחיר הפסד, כדי למשוך צרכנים לחנויות. הרשתות טוענות שהספקיות הגדולות, חוגלה ופרוקטר אנד גמבל, מסרבות להוריד את המחיר; והמחאה החברתית רק העצימה עוד יותר את מאבק המחירים. ניצן לביא, המשנה למנכ"ל סופר־פארם, הזהיר בשבוע שעבר מפני המדיניות של יצרניות החיתולים וטען כי "רשתות עלולות לקרוס ולפטר עובדים בעקבות מחירי החיתולים".

 

סמנכ"ל הסחר של סופר־פארם, דני לוזון, הוסיף כי מחיר החיתולים שמכרה סופר־פארם נשחק בשנת 2011 ב־11.4%, וכי הרשת הפסידה באותה שנה 50 מיליון שקל על מכירות חיתולים ומזון תינוקות, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ב־2010. אלא שניסיונות לחזק מותגים מוזלים או לייבא חיתולים ביבוא מקביל לא צלחו עד כה.

מפרוקטר אנד גמבל לא נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x