$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": פרוקטר אנד גמבל מעלה מחירים ב-4%-17%

הנציגות הישראלית של תאגיד הענק שלחה לרשתות השיווק והפארמה מחירונים חדשים, שייכנסו לתוקף במאי. התייקרות המוצרים נובעת מעליית מחירי חומרי הגלם, הנפט והאריזות

אורנה יפת 07:0005.04.11

פרוקטר אנד גמבל, ענקית מוצרי הצריכה, לא מחכה ל"אחרי החגים" כדי להעלות מחירים. ל"כלכליסט" נודע כי בימים האחרונים הודיעה החברה לרשתות השיווק על עליית מחירים של מותגי החיתולים פמפרס פרימיום ומותג סכיני הגילוח ג'ילט. זוהי רק יריית פתיחה - במאי צפויים יתר מותגי החברה להתייקר לקמעונאים בשיעור של 4%-17%.

מה דעתך על מניית PROCTER & GAMBLE:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

עליית המחירים נובעת ככל הנראה מהתייקרות מחירי חומרי הגלם בעולם; עליית מחיר הנפט; והתייקרות חומרי הגלם של האריזות.

 

לידי "כלכליסט" הגיעו המחירונים המעודכנים ששלחה לרשתות ולפארמים חברת דיפלומט, המפיצה את מוצרי פרוקטר בישראל. מחיריהם של סכיני ג'ילט השונים עלו בימים האחרונים ב־5%–16%, והדאודורנטים וקצף הגילוח של ג'ילט התייקרו ב־4%–7%. במאי יעלה ב־4% בממוצע מחירם של מוצרי ההיגיינה אולדייז ואולווייז; של מותג צבעי השיער וולה; וכן של מותג השיער פאנטן, שמחירו ירד בנובמבר. במקביל יוזלו שלושה מותגים של פרוקטר: אבקות הכביסה אריאל וטייד, והשמפו הד אנד שולדרס.

 

 

את המחיר הסופי של מוצרי פרוקטר אנד גמבל קובעים הקמעונאים, שעבורם מדובר במהלך בעייתי, שכן הם מוכרים לא מעט מהמותגים במחירי "לוס לידר" כדי למשוך את הצרכנים. חיתולי פמפרס, הנמכרים ברשתות השיווק ובפארמים במחיר של שניים ב־100 שקל ולעתים אף פחות, הם דוגמה לכך.

 

גם מוצרי אולווייז ואולדייז נמכרים במחירי מבצע באופן שוטף, בשל התחרות בין היצרניות ובין הקמעונאיות. בענף הקמעונאות מציינים כי הרווחיות של פרוקטר אינה נפגעת ממחירי המבצע על מוצריה, שכן החברה אינה נוהגת להשתתף בסבסוד המבצעים.

 

פרוקטר אנד גמבל הוא אחד מתאגידי הצריכה הגדולים בעולם. בין היתר משווקת החברה את מותגי הכביסה לנור, אריאל, טייד ותינוקלין; את נוזל הכלים פיירי; את מותגי היגיינת הפה אוראל בי וקרסט; ואת סוללות דורסל.

 

מפרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה: "בתקופה האחרונה חלה התייקרות משמעותית גלובלית במחירי הסחורות וחומרי הגלם בכל התעשיות. כתוצאה, פרוקטר אנד גמבל תעדכן בישראל את המחיר המומלץ לצרכן בעלייה ממוצעת של 3% עד 1 במאי, בתלות בקטגוריה ובמותג. לדוגמא, בקטגורית ההיגיינה הנשית, אולווייז ואולדייז, יעלו המחירים המומלצים ב-4%. חשוב לציין כי המחירים הסופיים לצרכן של כל המוצרים נקבעים ע"י הקמעונאים, ועשויים להשתנות בין חנויות ומבצעים בזמנים שונים".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x