$
פרסום ושיווק

רמי לוי נגד ריצ'רד הנטר: "המהלכים של מנהל שופרסל הם שטויות"

המתחרים של שופרסל לא מאמינים באסטרטגיה השיווקית החדשה שריצ'רד הנטר מוביל ברשת. לוי: "הנטר חוסך בכוח אדם על חשבון הלקוחות"

מיכל תוסייה כהן 09:3227.06.10

המהלכים שמוביל מנהל העסקים הראשי של שופרסל, ריצ'רד הנטר, שמונה לתפקיד לפני כשלושה חודשים, לא עוברים בשקט בצמרת הניהולית של רשתות השיווק המתחרות. שבוע בלבד לאחר שהודיע הנטר במסיבת עיתונאים מיוחדת על אסטרטגיה חדשה שכוללת תודעת שירות ברשת בשם 3 In Front, טוען רמי לוי,

בעלי רשת שיווק השקמה, כי "המהלכים של הנטר בשופרסל הם שטויות. הנטר חוסך בכוח אדם על חשבון הלקוחות שלו. ההודעה הזו היא סתם גימיק". מנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד אינו מעוניין להתייחס למתחרים אך אומר: "אני לא רואה בכך כל חידוש. השיטה הזו כבר קיימת בכל הרשתות שאני מכיר, כולל אצלנו ברבוע כחול".

 

האסטרטגיה, שעליה הודיע הנטר בשבוע שעבר, יובאה במקור מרשת השיווק האנגלית טסקו. על פי אסטרטגיה זו, בכל מקרה שבו יעמדו שלושה לקוחות בתור לקופה, תיפתח מיד קופה נוספת, עד לפתיחת כל הקופות בסניף. הנטר הודיע כי הנוהל החדש ייושם בכל סניפי הרשת: שופרסל דיל, שופרסל ביג, שופרסל שלי, שופרסל אקספרס ויש.

 

"אצלנו כל הקופות עובדות כל היום, בלי קשר למספר הלקוחות", אומר לוי. "זה שהנטר סוגר קופות כי אין לו לקוחות, ונותן לזה שם יפה של אסטרטגיה, זו כבר בעיה שלו. הוא לא פותח את כל הקופות מסיבה אחת: כדי לחסוך. אני, לעומת זאת, לא חוסך בשירות שלי ללקוח. אצלי, כל הקופות פתוחות מהלקוח הראשון גם כשאין קונים, כי אני מאמין שצריך לתת ללקוחות שלי את השירות הטוב ביותר. לסגור קופה ואז לפתוח אותה זה לוקח זמן ותוקע את השירות".

לוי טוען עוד כי "אנשים לא טיפשים, והם יבינו שמה שהנטר מציע הוא לא הגיוני. אם, לדוגמה, בימי חמישי יש לחץ וכל הקופות יעבדו, איפה הוא יפתח עוד קופות? בחניה? ההודעה הזו היא סתם גימיק". עם זאת, לוי מוסיף: "בכל מקרה, אני מאחל לו בהצלחה".

 

וורמברנד מתייחס למה שקורה היום במגה: "אם יש אצלנו בקופות יותר משלושה לקוחות, פותחים קופה חדשה. יש נוהל מסודר מתי ואיך עושים את זה".

 

וורמברנד מדגיש כי הרבה לפני בואו של הנטר, עוד בשנת 2008, כשנכנס לתפקידו כמנכ"ל רבוע כחול, הוא יישם אסטרטגיות שיווק וניהול שלמד מרשתות שיווק כמו קרפור וטסקו. "רציתי לדעת איך רשתות מחו"ל יוצרות קוד גנטי מצליח כדי לנצח את המתחרים", הוא אומר.

 

"רציתי להביא חדשנות לארץ, ולעשות התאמה מקומית לאסטרטגיות שיווק וניהול שלמדתי בחו"ל. מהרשתות בחו"ל למדתי, לדוגמה, שצריכה להיות לנו רשת 'הבי דיסקאונט', ולכן הקמתי את מגה בול. דבר נוסף שלמדתי הוא ששוק המוצרים האורגניים הוא שוק מתפתח שמחזיק בנתח של 3% משוק המזון, ולכן עליי להתמקד בו. לכן החלטנו לפתח את רשת עדן טבע מרקט ל־10 סניפים, והכנסנו חנויות של עדן טבע מרקט גם לסניפי מגה".

 

מנכ"ל קו־אופ רמי מנדל אמר ל"כלכליסט" כי "ברשת שלנו יש הנחיה ברורה שלפיה אם יש עומס, פותחים קופה נוספת. אם עדיין יש לחץ, פותחים גם את הקופה הראשית לקבלת לקוחות, וגם מנהל הסניף הולך לקופה".

 

משופרסל נמסר בתגובה: "סקרים שערכנו בקרב לקוחות שופרסל העלו כי הנושא חשוב להם ומבדיקות שערכנו ראינו כי הסטנדרט בענף רחוק מאוד מ־3 אנשים בקופה. שופרסל מעולם לא עסקה בגימיקים ואנו מקווים וממליצים גם למתחרים לאמץ את המהלך של In Front 3".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x